menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zevenblad

Ga naar meest recente reactie

Fabientje

Fabientje

Kan iemand me helpen aan zevenblad oftewel aegopodium podagraria? En is de bonte versie hiervan even geneeskrachtig (aegopodium podagraria varietum)? Deze zou minder overwoekerend zijn. Alvast bedankt
dinsdag 30 oktober 2012 - 15:17
minouke

Minouke

Je vind de gewone veel langs beken en bermen.
dinsdag 30 oktober 2012 - 16:25
Detuinenindemen

Detuinenindemen

De bonte versie waarschijnlijk in het tuincentrum. Ik ken iemand die zevenblad in een pot teelt: wel de voordelen van de plant maar geen woekeraar in de tuin.
dinsdag 30 oktober 2012 - 16:46
annis

Annis

De bonte versie van zevenblad heb ik hier ook in een pot staan. Woekerd niet zo als de effe soort deze staat achter mijn tuin volop. In bloei is hij best prachtig maar wil hem toch niet in mijn tuin eenmaal goed aangeslagen kom je er bijna niet meer vanaf.

Annis
dinsdag 30 oktober 2012 - 19:22
molleke32

Molleke32

Ja annis, daar weet minouke alles van! eh minouke
woensdag 31 oktober 2012 - 09:18
minouke

Minouke

Molleke, Moet je nog scheutjes hebben? 't zijn de laatste
woensdag 31 oktober 2012 - 13:14
puff

Puff

Ik heb een oude villa gekocht van een stokoud vrouwtje die al jaren niet meer in haar gaarde werkte. Het zevenblad floreert! Iedere tuindag lever ik er weer noest een gevecht tegen.
vrijdag 19 juli 2013 - 10:27
adem

Adem

als je dat laat liggen helpt dat ook niet om de grond gezonder te maken? brengt dat geen mineralen naar boven?
zondag 16 februari 2014 - 13:15
phili

Phili

je kunt het zevenblad gewoon als spinazie eten, heeft het nog nut he
zondag 2 maart 2014 - 16:33
leerling

Leerling

je kunt het zevenblad gewoon als spinazie eten
Heb ik nog gehoord. Hoe smaakt het? Kan je die het hele jaar oogsten, of gebruik je best de jonge blaadjes? Mag je dat ook rauw toevoegen in een slaatje?
zaterdag 8 maart 2014 - 01:26
leerling

Leerling

Kan iemand me helpen aan zevenblad oftewel aegopodium podagraria?
Voor de gewone soort: kom maar halen.
Maar hoplijk weet je wel dat dit een invasieve exoot is, indertijd meegebracht door de Romeinen, die dit als voedzame groente gebruikten. Inderdaad best in potten groeien dus en de wortelresten uit de tuin houden.
zaterdag 8 maart 2014 - 01:31
phili

Phili

Hoi,

zevenblad kun je rauw en gekookt eten, het smaakt een beetje naar peterselie eigenlijk is zevenblad geen onkruid maar een kruid ofwel groente, helaas wel een enorme woekeraar.
Door er veel van te eten dus iedere keer de blaadjes te plukken put je de plant uit.
Zevenblad is goed voor je nieren het schoont je nieren op daardoor verlicht het bij reuma en jicht.
Als je google op zevenblad recepten krijg je er enorm veel tips, succes
zondag 9 maart 2014 - 19:17
reneemettrie

Reneemettrie

Ik geloof dat er in Buggenhout een tuincentrum is dat de bonte versie verkoopt, naam ontsnapt me.
Wat woekert eet je gewoon op: klaarmaken als spinazie, quiches, in smoothie,....
vrijdag 13 juni 2014 - 13:04

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon