menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Roundup gespoten kan ik het nog gebruiken

Meander

Meander

Hallo allemaal,

Mijn man heeft roundup gespoten in de border en ook in het stuk waar ik een aantal kruidenplanten heb staan (wat hij niet wist dat het dat was )

Ik baal daar stevig van want ik weet nu niet of ik deze kruiden nog wel veilig kan gebruiken bij het koken.

Ook wilde ik er vandaag twee peterselieplanten bij zetten maar ik las ergens dat je na het spuiten van roundup dan minimaal 1 week moet wachten, klopt dat?

Wie weet dit?

Alvast bedankt.

dinsdag 14 april 2009 - 07:33
Sarah

Sarah

Inderdaad als ze het overleven zal het wel meevallen, maar normaal gesproken kunnen deze planten er volgens mij niet tegen. Even afwachten maar.
En wat betreft die week wachten dat zou ik zeker doen want het zit toch in de grond.

gr. Sarah
dinsdag 14 april 2009 - 08:45
Rita1960

Rita1960

Hoi Meander,

lees de gebruiksaanwijzing even door van het middel dat je man heeft gebruikt om mee te spuiten. Als hij de planten goed geraakt heeft met het spuiten zullen ze uiterlijk binnen twee dagen plat liggen. en dan kun je weggooien, 'k zou ze niet meer eten. Wacht nog even met het planten van de nieuwen. 't is jammer maar ja.. onkruidbestrijdingsmiddelen hé..... (die ik niet gebruik)

groetjes,

Rita

dinsdag 14 april 2009 - 20:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon