menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Slappe tomatenplant, enkele vlekjes

Ga naar meest recente reactie

Just Lester

Just Lester

Ik heb enkele tomatenplantjes gekregen van een vriendin. Weet niet welke soort. Ze hebben eerst binnen in emmers gestaan omdat het nog te koud was, zette ze af en toe wel eens even buiten. Eerst stonden ze per 3 in een emmer maar denk dat ze dan toch te kort op elkaar stonden. Dus afgelopen weekend heb ik ze opnieuw verpot elk in een eigen emmer. Met het goede weer staan ze nu heel de dag buiten. Nu zie ik dat sommige planten flauw hangen en sommige bladeren vlekjes beginnen te vertonen. Kan dit nog in orde komen? De grond is nog vochtig. Dus ik denk niet dat het een water te kort is. Weet iemand raad?



Groenten

woensdag 2 juni 2021 - 06:32
verbena46

Verbena46

Na het verplanten moet je ze wel de tijd geven om te herstellen.
Kan overtollig water wel weglopen? Gaatjes in de emmer?
Vermoed dat het wel goed komt.
woensdag 2 juni 2021 - 10:06
Tuinprins

Tuinprins

Als planten die van binnen komen te veel zon krijgen dan verbrand het blad. Die moet je geleidelijk laten wennen aan het 'echte' weer.

En zoals Verbena46 hier boven al schreef: er moeten gaten in die emmers zitten anders wordt het niks met die tomaten.

Gegroet, de tuinprins
woensdag 2 juni 2021 - 12:37
Patrikc

Patrikc

Ze mogen wat meer voeding hebben, en volgend jaar een paar weken vroeger zaaien
woensdag 2 juni 2021 - 22:09
Just Lester

Just Lester

Bedankt voor jullie reactie. Heb ze nu terug binnen gezet want ze geven onweer en regen. Ik heb nog geen serretje dus voorlopig moet ik het zo oplossen. Er zitten geen gaten in de emmer maar ik geef ze niet heel veel water. Ik hou ze in de gaten ????
woensdag 2 juni 2021 - 22:34
deHaan

DeHaan

Maak er toch gaten in, onderaan in de zijkant.
Of neem een grote bloempot met gaten.
donderdag 3 juni 2021 - 08:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon