menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gezocht website met fotos van jonge kiemende groenten

Ga naar meest recente reactie

jozefleon

Jozefleon

Allen gegroet.

Kent er iemand een website met fotos van jonge plantjes, kort nadat ze gekiemd zijn, zodat ik ze kan onderscheiden van onkruid en op tijd verwijderen ..

dank op voorhand
zaterdag 13 juni 2015 - 16:50
RdB

RdB

Nu weet je waarom moestuinders altijd in rijtjes zaaien...

Nee, zo'n site ken ik niet.

Ruud
zaterdag 13 juni 2015 - 20:32
jozefleon

Jozefleon

Ja, maar bij mij staat er zoveel onkruid dat ik de rijen niet altijd herken - vooral bij traag kiemende zaden - dit is nu een probleem voor de wortelen en ik zou de wortelvlieg voor willen zijn.

Het teveel aan onkruid komt natuurlijk door het feit dat ik het onkruid de vorige jaren niet of niet op tijd verwijderd heb.

Ik ben zonder twijfel een luiaard, maar vooral, ik ben met teveel andere zaken bezig om een moestuin (niet -tje) te hebben. Dus ik word een soort part-time (jager)-verzamelaar ....

Zou het helpen om onmiddelijk na de "oogst" zwarte plastiek te leggen ? Hoe lang moet die blijven liggen ?

bedankt en groeten
zondag 14 juni 2015 - 12:28
jdcoster

Jdcoster

Zou het niet eenvoudiger zijn van uw groenten te verzamelen in de supermarkt
woensdag 17 juni 2015 - 00:17
Patrikc

Patrikc

Ik heb zoëven eens iets geprobeerd, niet veel tijd en al bijna donker, dus niet scherp genoeg naar mijn goesting maar beter dan niks: kiemplantjes van worteltjes en enkele onkruiden die er op lijken (t.t.z. de kiemplantjes gelijken, door een beginnersoog).
Wieden maar !!!

Groenten

woensdag 17 juni 2015 - 22:33
jozefleon

Jozefleon

Dank voor Uw antwoord.
Dit is toch wel een heel jong worteltje.
Op de bijgevoegde foto is een wortelplantje te zien en die kan je makkelijk herkennen.
Maar kent iemand de naam van het onkruid ? Hardnekkig spul - foto werd genomen nog geen week nadat ik gewied had ...
Nogmaals dank

Groenten

vrijdag 19 juni 2015 - 19:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon