menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cadmium in de bodem

Ga naar meest recente reactie

Narda

Narda

Beste, na een jaar veel plezier in de tuin te Hoboken hebben gehad, toch een besloten om de historisch vervuiling hier te laten testen.
Jammer genoeg is het cadmiumgehalte veel te hoog om iets anders dan pompoenen en komkommers te telen. Nu aten we niet elke dag groenten uit eigen tuin dus dood gaan we er nog niet van.
Maar wat nu? Wat zou het beste zijn : afgesloten bakken boven op de grond zetten en daar alles in telen? Of gewoon een laag ( hoe hoog is een laag) boven op de vervuilde grond? Iemand een idee?? Afgraven of laten verwijderen is denkelijk veels te duur.

Alvast bedankt
woensdag 9 oktober 2013 - 20:45
Woutdr

Woutdr

kan je via de gemeente geen sanering laten uitvoeren op kosten van....?
woensdag 9 oktober 2013 - 20:49
Narda

Narda

nee hoor, ik huur deze grond van de spoorwegen. Dan zetten ze gewoon mijn contract stop, weg tuin. Ik heb vast geen geld om te laten saneren.
woensdag 9 oktober 2013 - 20:53
sirius

Sirius

Die grond laten voor wat hij is en maken dat je daar weg komt!!!! Cadmium is extreem giftig ook in zeer lage dosis en het stapelt zich op in de nieren. Je wil daar niet eens in de buurt zijn!
woensdag 9 oktober 2013 - 22:06
Polplastron

Polplastron

Als je de grond huurt, is het volgens mij aan de verhuurder om de grond te laten saneren en niet aan jou. Als men om deze reden je huurcontract stop zou zetten, ben je nog altijd beter af dan dat je daar blijft tuinieren hoor!
donderdag 10 oktober 2013 - 10:31
vloeiende

Vloeiende

Hebben de spoorwegen u verwittigd dat ze vervuilde grond verhuren, informeer maar eens of ze dat wel mogen en misschien krijgen ze dan nog wel spijt dat ze u die grond verhuurd hebben, die instantie is machtig, niet oppermachtig.
woensdag 16 oktober 2013 - 20:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon