menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Brocolie problemen

Tuinstarter

Tuinstarter

Ik heb bij de plaatselijke tuinwinkel zomer brocoli zaadjes gekocht .Ik heb deze vervolgens gezaaid.Nu is mijn plant voorbij de 30 cm aan het groeien er staan al reeds geele kleine bloempjes op.(en voor ze opengingen waren de bloemknopjes samen slechts x grooter dan een denne appel.ze staan in grond turf en kiemgrond / bemest met universeele bemesting en bassalt.Maar op de plant lijkt nog niks gegroeit te zijn van brocolie zoals ik ze ken van uit de supermarkt.Nu van enkele forums lees ik dat de eerste oogst kan plaats vinden wanneeer de brocollie +- 20 cm hoogstaat.
Wat is er mis gegaan?/wat heb ik foutgedaan?.Moet ik nu wieden of kan ik beter laten doorgroeien?
woensdag 30 mei 2012 - 04:01
pplakke

Pplakke

als je broccoli bloemt dan is het te laat.
je moet die oogsten voor die bloemt.
ik had er ook en die stonden in de serre.
een was iets groter dan de rest .
ik denk dat het te koud was.
woensdag 30 mei 2012 - 14:28
boldhead

Boldhead

Heb dit ook voor, maar dan met jonge plantjes. Juist gepland en enkele dagen later stonden er al gele bloempjes op, dus best uittrekken en ander plantgoed kopen denk ik als ik dit lees.
zondag 3 juni 2012 - 17:05
Paertje

Paertje

Ongeveer zelfde probleem. Heel grote en hoge planten. Met aan één plant slechts een klein bloempje dat al wat geel wordt. Nu de bovenste bladeren gekraakt en de bloem ermee bedekt. Dit kan mss voorkomen dat de tros verder geel wordt?

Proberen waard, maar op het eerste zicht lijken mijn probeersels in de serre niet zo goed te lukken.
zondag 10 juni 2012 - 20:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon