menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aardappelen direct de grond in

Semie

Semie

Ik heb begin februari pootaardappelen besteld bij Baldur. Zij houden deze bestelling vast, omdat niet alle producten leverbaar zijn (wacht op frambozen)

Het zijn vroege en halfvroege soorten. Kan ik deze direct als ik ze ontvang de grond in doen, dus zonder te laten kiemen? Anders ben ik helemaal zo laat.
maandag 9 april 2012 - 21:27
garfield

Garfield

Je kunt nu alle aardappels poten. En dat mag ook direct nadat je ze ontvangen hebt. Voorkiemen geeft een voorsprong vroeg in het voorjaar, maar wat later eigenlijk niet meer. Normaal poot je de aardappelen voor 1 mei.
Ik heb trouwens de eerste al boven staan. Dus vanaf nu gaan de 90 dagen tellen.
dinsdag 10 april 2012 - 21:26
Semie

Semie

Bedankt Garfield voor je antwoord. Welke vroege soort heb jij? Ik bestel natuurlijk nooit meer bij deze firma, dat snap je, ook al is de aardappel de lekkerste die ik ooit geproefd heb (Sieglinde). Ik heb veel pootaardappelen gezien bij het Hof van Twello, dus ik denk dat ik volgend jaar hier mijn aardappelen vandaan ga halen.
Groet,
Yvon
donderdag 12 april 2012 - 00:00
garfield

Garfield

Ik heb als ultra vroege soort altijd Anais. Die is zelfs hier bij de Welkoop te koop. Alleen zijn de 1 kg zakken al op. Meer wil ik er niet poten, want ze bewaren niet zo lang. Dus 1 a 1,5 kg vroeg en de rest gewoon latere soorten, die gewoon veel langer bewaren. Zo eet ik nog van de piepers van vorig jaar. En ze zijn nog prima.
donderdag 12 april 2012 - 17:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon