menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat nog planten in augustus

Ga naar meest recente reactie

schuppe

Schuppe

hey

binnenkort gaan mijn laaste aardappelen uit de
grond,maar wat kan ik er dan op planten dat
de winter kan doorkomen

alvast bedankt voor je hulp
dinsdag 19 juli 2011 - 14:25
andre

Andre

Winterprei, veldsla, winterbloemkool, veldsla, winterspinazie, postelein, look, voor de rest een groenbemester inzaaien

Groetjes andre
dinsdag 19 juli 2011 - 15:01
schuppe

Schuppe

ik heb eens rond gekeken op het internet voor
groenbemesters,er wordt veel winterrogge ingezaaid omdat
het onkruid onderdrukt en het dichtslaan van de grond voorkomt
en het humusgehalte van je perceel verbetert
is dat een goede keuze??
dinsdag 19 juli 2011 - 17:42
Borsalino

Borsalino

Ik had vorig jaar snijrogge en raaigras en facelia gezaaid.

Enkel facelia zaai ik nog.

Snijrogge en raaigras was teveel werk om onder te spitten, er waren er die dachten dat ik stopte met groente en een gazon had gezaaid.

Facelia valt dood tegen de winter en makkelijk onder te spitten.
dinsdag 19 juli 2011 - 18:31
Rita1960

Rita1960

naast phacelia kun je ook stinkertjes (tagetes=afrikaantjes) zaaien (zijn ook vorstgevoelig) en goed onder te werken...

dinsdag 19 juli 2011 - 21:55
Antoniojoris

Antoniojoris

Als je veel vogeltjes wil lokken in de late winter, dan is rogge een aanrader. Daarna moet je inderdaad omspitten. Persoonlijk zou ik kiezen voor winterprei. Vorig jaar heb ik dat geprobeerd na mijn vroege aardappelen. Dat was genieten van de winterprei toen het zo koud was in januari, februari en maart! Alleen zou je nu al preiplantjes moeten kunnen zetten, nog beginnen zaaien is te laat. Op mijn blog De Aalscholver zie je nog een foto van mijn oogst vorige winter: google op 'de aalscholver catch-of-day' en je vindt het. Ik heb één prei laten staan en vorige week stond die in bloei! Net een Allium uit de siertuin.
woensdag 20 juli 2011 - 19:29
schuppe

Schuppe

ik heb reeds 100 winterprei plantjes uit geplant
het zal wel meer dan genoeg zijn,heb nog veel plaats over
ik ga in september de rest maar in zaaien met winterrogge
woensdag 20 juli 2011 - 21:44
schoolmeestertje

Schoolmeestertje

Wat ik doe:
Als het stuk grond niet nodig is dan zaai ik er winterroge op (niet te vroeg hoor, anders is het in het vooejaar te hoog om om te spitten)
Maar je kan er ook goed boerenkool en sla op zetten, en natuurlijk kun je ook kiezen wat anderen doen.
Veel suc6
woensdag 20 juli 2011 - 21:53
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Heeft iemand wel eens gehoord van sugar loaf? Dit zou een wintergroenten moeten zijn. zoja, weet iemand waar je die kunt kopen? En heeft er iemand ervaring mee in de grond en in de pan?

Groetjes Bloemenkoningin
maandag 1 augustus 2011 - 22:10
guy_fruit

Guy_fruit

De maand augustus is ideaal om groenlof (suikerbrood), een winterharde bladgroente uit te planten.
maandag 1 augustus 2011 - 22:15
Eniavaswen

Eniavaswen

Ik heb vorige maand suikerbrood en broccoli geplant. Ze werden als plugjes verkocht bij Av.v. Benieuwd wat ervan gaat komen. Het blad van de broccoli is wel behoorlijk aangevreten door rupsen of slakken. Ik weet niet of dit kwaad kan.
dinsdag 2 augustus 2011 - 09:43
Tuinboertje

Tuinboertje

Zojuist de peultjes en tuinbonen uit de tuin gehaald, smaak is er nu wel af. Morgen gaan daar dan de boerenkool en andijvie in.

dinsdag 2 augustus 2011 - 22:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon