menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaden uit India

Ga naar meest recente reactie

JovanDreumel

JovanDreumel

Vandaag nog zaden uit India gezaaid:
Brinjal Long
Tarilla
Brinjal Srika F1 Hybride
Tomato Shala's Son Srinagar
Bjuul Knol en blad eetbaar

Dit vind ik altijd leuk om te doen. Iets dat je niet kent zaaien en vol verwachting kijken wat het uiteindelijk wordt.


[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 16 april 2011 - 21:28
marero

Marero

en is dat eetbaar of niet?
zaterdag 16 april 2011 - 21:32
JovanDreumel

JovanDreumel

Het moet allemaal eetbaar zijn.
zaterdag 16 april 2011 - 21:49
Jeannette1

Jeannette1

Hai Jo,

Leuk dat je nu weer gaat zaaien

Inderdaad is alles eetbaar, men heeft daar niets anders in Kashmir of india.

Wij wensen je erg veel suc6, laat je ook weer foto's zien, ik ben namelijk erg nieuwsgierig!

Groetjes,
Ger en Jeannette

zaterdag 16 april 2011 - 22:37
FransNL

FransNL

Ik ga binnenkort de zaden van de beide komkommerrassen die ik van je gekregen heb uit India en Kashmir eens in potjes zetten jeannette . En natuurlijk hou ik je hoe het daarmee gaat via dit forum d.m.v. foto's op de hoogte.
zaterdag 16 april 2011 - 23:47
Jeannette1

Jeannette1

Hai Frans,

Dat zouden Ger en ik fijn vinden en de kinderen ook wel!

Zij blijven i.v.m. mijn gezondheid nu tot 1 juni in Nederland.

Daarna zie ik ze dus weer alleen via de webcam.

Maar... contact zal er wel zijn in ieder geval.

Wie weet, wat zij volgend jaar weer meenemen uit Kashmir en/of India.

Veel suc6 gewenst en groetjes,

Ger en Jeannette

zaterdag 16 april 2011 - 23:52
JovanDreumel

JovanDreumel

Als het opkomt, waar ik vanuit ga, dan komen er ook foto's.

Kijk ook af en toe bij: www.jovandreumel.info
zondag 17 april 2011 - 08:18
Mandy

Mandy

Bij mij gaan ze ook dit weekend in de potjes..... Ben zo benieuwd.........

Geniet nog van de tijd samen en ( nog steeds ) beterschap.......
zondag 17 april 2011 - 09:06
Mandy

Mandy

Wat wordt de "tarilla" eigenlijk voor plant/ groente??????

Dat is de enige die ik niet ken......
zondag 17 april 2011 - 09:07
JovanDreumel

JovanDreumel

Ik ken die plant ook niet.
zondag 17 april 2011 - 09:30
Jeannette1

Jeannette1

@Hai Jo,

Jouw site staat in mijn favo's daar kijken wij vaker op!
Je beschrijvingen en foto's daar zijn om te zoenen.
Als het doorgaat zoals men voorspeld heeft, krijgen wij allen een zeer goed groei- en bloeijaar.
Groetjes, Ger en Jeannette


@Hai Mandy,

Helaas weet ik het niet meer uit mijn hoofd, alleen dat wij daar maar weinig zaden van hadden.
Fanny en Bashir doen hun best om volgend jaar zeker weer deze zaden mee te nemen.
Die dunne aubergine's zijn in Kashmir héél erg duur, het schijnen de lekkerste te zijn.
Wij wensen jullie allemaal erg veel suc6 met al jullie zaaiwerk.
Groetjes, Ger en Jeannette
zondag 17 april 2011 - 09:33
Victor44

Victor44

Hallo ook van ons ,Jeannette
Ook wij hebben Shala's Son bij onze tomatenplanten ,deze zijn echt mooie planten,alleen de Omar Brandt Tros kwam niet uit,Victor heeft toen gans de rest uitgezaaid,en er is maar 1 plantje uitgekomen. Natuurlijk gaan we dit nu extra volgen,want dit is echt wel genoeg als er tomaten aankomen en we willen zaad ervan nemen. De komkommers zijn goed gelukt,en we zullen kunnen meedelen! De Hakkebjuul ,mag deze nu al gezaaid worden,evenals de rode bladeren groente?Of moeten we nog wachten met deze beide groenten tot na de ijsheiligen,maar ik zie dat Jo al gezaaid heeft,misschien mogen wij het dus ook al proberen
Groetjes
Mia
zondag 17 april 2011 - 15:03
JovanDreumel

JovanDreumel

Je kunt ze nu wel zaaien en er op reken dat ze tussen een week en veertien dagen opkomen, maar daarna moet je ze wel vorstvrij kunnen houden tot na half mei, anders kun je ze beter later zaaien.
zondag 17 april 2011 - 17:10
greener

Greener

Die aubergine's zijn bij mij al 10 cm hoog.
Alleen de zwarte gaan goed, de rode duurden veel langer en waren helaas te zwak.
Ik post uiteraard ook mijn bevindingen hier!
maandag 18 april 2011 - 11:31
Mandy

Mandy

Alles is in potjes gezet..... en nu maar geduld hebben......
maandag 18 april 2011 - 11:37
Jeannette1

Jeannette1

Lieve mensen,

Zo graag als ik zou willen, is het mij nog steeds niet mogelijk om telkens te reageren.

Ik doe mijn best, gelukkig heb ik een lieve dochter en een fijne therapeut die ook hun best voor mij doen en voor mij reageren.

Ger en ik wensen jullie in ieder geval allemaal erg veel suc6 met alle zaden en hopelijk krijgen wij volgend jaar nog meer zaden uit Kashmir en/of India.

Wij vinden het ook heel erg fijn en danken jullie allemaal omdat er foto's geplaatst worden.

Zelf heb ik met hulp van Ger enkel potten met aparte tomaatjes in de kamer gezaaid en zal proberen er foto's van te plaatsen.

Ik merk namelijk dat er velen zijn die moeite hebben met foto's plaatsen.

Er hangen zelfs al tomaatjes aan en ben er zeer trots op.

Lieve groetjes,
Jeannette
maandag 18 april 2011 - 12:24
Mandy

Mandy

Klopt Jeannette, een poos geleden ging het goed maar nu lukt het vaak niet meer.... maar ik ga het weer probereb als er iets te melden valt.....

Daggg
maandag 18 april 2011 - 12:28
vincje

Vincje

[afbeelding verwijderd niet-https]

helaas hebben 2 komkommers het iets te warm gehad, maar ze blijven groen dus ik laat ze staan. de aubergine heeft iets meer tijd nodig. helaas heb ik voor de groentes niet al te veel ruimte, maar er gaan nog zaadjes naar mijn moeder, tuintje vol zetten
donderdag 21 april 2011 - 21:58
JovanDreumel

JovanDreumel

Tarilla gekiemd.

Op de foto zie je de vreemde zaden en een van de gekiemde planten. De zaden komen dus uit India. Wat voor vruchten (het zijn dus groenten) er uit komen, dat weet ik niet. Iets verrassends is altijd leuk in de groentetuin.

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 17 mei 2011 - 13:16
JovanDreumel

JovanDreumel

Ook Brinjal F1 en Brinjal 'Long Pandit' zijn gekiemd. Ook die zullen mooi vruchten kunnen leveren.
Daar heb ik wel een plaatje van gezien, maar meer weet ik der niet van. Iemand, die er meer van kan vertellen? Rechts zie je ook nog een van de twee planten Hakkebjuul, waarvan de knol en het blad eetbaar zullen zijn.

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 17 mei 2011 - 13:28
Jeannette1

Jeannette1

Hai Jo,

Ik heb je wat grotere foto's gestuurd, dan kun je ook lezen wat op de achterkant van het zakje staat.
Nog veel suc6 met al je zaai- en pootwerk.

Groetjes, Ger en Jeannette


@Verder wensen wij iedereen die weer aan het zaaien is geslagen, erg veel suc6 met de groene vingers!
Iedereen bedankt voor alle foto's die jullie gaan plaatsen.

Groetjes, Ger en Jeannette
dinsdag 17 mei 2011 - 14:52
Mandy

Mandy

Waar heb je de zaden staan..... in een klein kasje/ verwarmd kweekkasje?????
dinsdag 17 mei 2011 - 23:18
FransNL

FransNL

Hier ook nog een paar planten die hun roots in India hebben. Twee verschillende rassen komkommers die inmiddels afgehard zijn en morgen de vollegrond ingaan.

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 18 mei 2011 - 00:21
JovanDreumel

JovanDreumel

De zaden zijn gekiemd in een klein kweekkasje. Het is niet verwarmd. Daar kweek ik veel groenten in voor nu staan er veel koolrabi planten in. Die gaan vandaag naar de groentetuin. Dan gaan er weer bonen in, die zaai ik met 3 boontjes per potje en dan staan ze er binnen een week op. Twee series zijn er daarvan ook al naar de tuin.
woensdag 18 mei 2011 - 07:31
Jeannette1

Jeannette1

Hai Frans,
Heel veel dank voor het plaatsen van deze mooie foto.
Wij wensen ook jou erg veel suc6 met al je zaai- en pootwerk.
Laten wij hopen, dat het een zeer goed groenten-, fruit- en bloemenjaar wordt.

Groetjes, Ger en Jeannette


@Hai Jo,
Ger gaat vandaag enkele zaden en kleine plantjes de volle grond in doen.
Hij doet er dan nog wel een poosje een tunnel overheen voor de duiven en kraaien die ons (tot mijn ongenoegen) elke dag komen bezoeken.

Veel suc6 en hopelijk voor iedereen, gaat het nu eens een beetje doorregenen.
Want van sproeien krijgt Ger moeie armen.

Groetjes, Ger en Jeannette
woensdag 18 mei 2011 - 11:28
cetinel

Cetinel

ik heb 2 soorten aubergines gezaaid van de zaadjes van jeannette(brinjal) een dikke ronde soort en een lange
ik heb in totaal stuk of negen plantjes en die staan nu in vollegrond(ongeveer 25 cm hoog)
ik ben benieuwd naar het resultaat!(wij eten heel graag aubergine)
vrijdag 20 mei 2011 - 22:13
Jeannette1

Jeannette1

@Hai Marianne,

Ikzelf weet wat dat is als je niet zo goed in je velletje zit!
Vergeet niet dat dit allemaal verse zaden zijn en je ze zeker tot 2013 kunt bewaren en dan nog kunt zaaien.
Wanneer je gaat zaaien, ook veel suc6 gewenst.
Groetjes, Jeannette


@Hai Cetinel,

De lange dunne Brinjal (Aubergines), zijn de lekkerste maar in Kashmir en India ook de duurste.
Ook voor jou erg veel suc6 gewenst en een zeer goede oogst.

Groetjes, Jeannette
vrijdag 20 mei 2011 - 22:24
Jeannette1

Jeannette1

Beste forumvrienden/innen,

Ik heb voor de liefhebber/ster nog enkele groentenzaden en Zonnebloemzaden.

Als er nog liefhebbers zijn, wil ik best nog 1X het fotolijstje plaatsen van de zaden die ik nog over heb.

Daarna geef je maar een emailtje met de nummers van die zaden die je graag hebben wilt.

Groetjes, Jeannette
vrijdag 20 mei 2011 - 22:27
cetinel

Cetinel

als je wat recepten weet(mischien uit india?)
meestal worden ze bij ons gebakken,gevuld,of gegrild klaargemaakt...
maar ik wil altijd nieuwe dingen uitproberen!
vaak in combinatie met tomaat en knoflook en ook basilicum,past heel goed bijeen...
vrijdag 20 mei 2011 - 22:27
Mandy

Mandy

De brinjal zijn bij mij ook opgekomen......
vrijdag 20 mei 2011 - 22:28
Jeannette1

Jeannette1

@Cetinel,
Ik zal het aan Fanny en Bashir vragen, want zelf kan ik dus niet meer koken en als de kinderen hier zijn koken Bashir en Ger altijd.
Tussen die 2 kunnen Fanny en ik nooit komen!

Wat ik aan recepten heb of krijg, stuur ik je wel op, maar pas volgende week.

Groetjes, Jeannette


@Mandy,
Leuk en fijn dat er ook bij jou groenten etc. opkomt!
Ook voor jou heel veel suc6 met al je tuinwerkzaamheden.

Groetjes, Jeannette
vrijdag 20 mei 2011 - 22:34
cetinel

Cetinel

heeft geen haast hoor! eer de planten plukrijp zijn gaan er nog wel een flink aantal weken overheen he,ze hebben nog niet eens bloemknoppen,dus forceer u maar nie!
vrijdag 20 mei 2011 - 22:39
spicegirl

Spicegirl

Hallo!

Hier zijn ook al zaden uit India boven de grond.
Omdat ik beperkte ruimte heb, heb ik nu 2 x komkommer green long en 1 x sponge gourd white seeded in de tuin. Ze doen het tot nu toe prima. Ik ben erg benieuwd naar opbrengst en smaak
zaterdag 21 mei 2011 - 21:54
cetinel

Cetinel

ondertussen heb ik al stuk of negen aubergines van jeannettes zaadjes geoogst
die lange dunne zijn geweldig leuk! anderhalve cm dik en meer dan 15 lang,leek wel een lange paarse peper
ik denk dat het van plant tot plant afhangt,want de andere dunne zijn toch iets dikker...
woensdag 10 augustus 2011 - 16:44
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Hoi,

Mijn planten geven geen vruchten en zijn veel te klein. Het zijn de planten van de zaden uit India. Het is veel te nat nu. Ook de paprikaplanten zijn eens zo klein. Het is eerst te droog geweest en toen veel te nat. Volgend jaar beter. Alleen kan ik nu geen zaden oogsten omdat er geen bloemen zijn.

Bloemenkoningin
maandag 15 augustus 2011 - 21:17
JovanDreumel

JovanDreumel

Bij mij is het net zo verlopen.
maandag 15 augustus 2011 - 21:44
cetinel

Cetinel

ik verschiet er van dat mijn aubergines het in deze weersomstandigheden toch doen...de planten zijn ongeveer een meter hoog,en massas bloemetjes,vandaag nog wa vruchtjes in een ovenschotel verwerkt,en gisteren aan 2 vriendinnen elk stuk of drie meegegeven...dat gaat dus goed.
maandag 15 augustus 2011 - 23:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon