menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Scotch bonnet peper

cetinel

Tekst aangepast

Cetinel

ik had dit jaar vier plantjes van de scotch bonnet peper.
heb er een paar in de tuin geplant,die staat nu mooi en vol peperkes,maar rijpen zullen die niet meer( zijn groen ook lekker)
eentje had ik in een pot in de veranda staan( mooi pepertje in pot dacht ik,wist ik veel dat die zo groot ging worden)
nu met het slechter wordend weer zal die buiten wel afsterven,ik hoop dat die binnen wel overleeft...
ik zou die graag de winter doorhalen,er zitten nu zelfs nog knopjes aan( bloemknopjes)
ik twijfel nu wel met water en voedselgift: moet ik ze zoals je met orangerieplanten doet,weinig water en geen voedsel geven of zal hij doordat ie nog bloemknoppen en vruchtjes heeft nog veel voedsel en water nodig hebben??
ik laat voorlopig de verandadeur open zodat er nog veel verluchting is maar als het begint te vriezen kan dat niet meer.
mijn plant zit nu tot tegen het plafond van de veranda......
in de bladoksels zitten takjes van 15 cm met een blad of tien aan,daar heb ik onlangs een vanaf gehaald en in stekpoede gedoopt en dan in een potje in aarde gestoken,en daar zijn nu wortels aan...heb ik meer kans om dit nieuwe plantje de winter door te krijgen???
mischien kan ik best nog een paar stekken nemen en kan ik dan volgend voorjaar met een voorsprong( zaaien hoeft dan niet meer)beginnen???
[afbeelding verwijderd niet-https]
dit is een van de peperkes waar ik zaad van had genomen,zo zien ze er dus uit als ze rijp zijn.
maandag 20 november 2006 - 22:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon