menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Preitjes planten

Ga naar meest recente reactie

FransNL

FransNL

Normaal waren ze al een dag of tien geleden uitgeplant maar vanwege de grote droogte en tropische temperaturen heb ik er maar mee gewacht tot er weer wat vocht in de grond zat en het minder heet was . Misschien leuk om eens te zien hoe ik dat al een paar jaar doe.

Paaltjes zetten , 3 sleuven er tussen maken , in de sleuven gaten in de grond prikken en daar dan de preiplanten in zetten.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Buizen vastklikken.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Preitjes gezien ... dan kan nu het anti-insectengaas er over heen. Duur woord voor de polyester gordijnen van Ikea die ik hier voor gebruik. Ik heb de tip al eens in een ander topic gegeven . Voor degenen die dat gemist hebben , de 100% polyester gordijnen van Ikea voldoen uitstekend en kosten geen lor. Wat je hier ziet aan gaas kost 3,99 euro. Het is de inhoud van een verpakking gordijnen (type Lill) die twee stuks gordijnen bevat van elk 2.8 x 3 meter . Doe er je voordeel mee .

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 13 juli 2010 - 21:17
Eve

Eve

Goed, zeg! Zijn dat speciaal aangekochte buizen of ook een leuke goedkope oplossing van ergens?

Eve
dinsdag 13 juli 2010 - 23:48
FransNL

FransNL

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ze zijn gemaakt van bij de Gamma verkrijgbare kunststof electriciteitsbuizen diameter 5/16 inch met lengte 4 meter voor 69 ct per stuk . Dat was dus een hele investering. Totaal benodigd waren 7 buizen a 69 cent dus tel maar uit .
woensdag 14 juli 2010 - 00:40
DannyH

DannyH

Dat is een mooie constructie voor weinig geld.
woensdag 14 juli 2010 - 13:40
Semie

Semie

Frans,

maar die groene paaltjes dan, met die witte "houdertjes"? Waar heb je die vandaan en van gemaakt?

Groet,
Yvon
donderdag 15 juli 2010 - 09:28
FransNL

FransNL

Die 'paaltjes' zijn groen gebeitste houten bezemstelen van de Action en de 'houdertjes' zijn nylon klemzadels voor electriciteitsbuizen van de Gamma.

Je kunt zoiets zo mooi of simpel maken als jezelf wilt. Gewone stokken in de grond met wat touwen ertussen gespannen en daarover gaas voldoet natuurlijk ook. Ik vind het bij mij wel makkelijk dat ik als ik moet schoffelen of wieden even snel kan werken . Gaas even zijdelings wegklappen , de dwarsverbindingen even losklikken en je kunt er ongehinderd in de lengterichting doorheen om je werk te doen. In een mum van tijd zit de bescherming er ook weer keurig over heen.
vrijdag 16 juli 2010 - 00:42
DannyH

DannyH

En het oogt nog mooi ook in de tuin
vrijdag 16 juli 2010 - 12:43
annemiek123

Annemiek123

wat een kluskoning he :P

ziet er weer prima uit Frans!
vrijdag 16 juli 2010 - 20:44
Eve

Eve

Dankuwel, Frans, nu weet mijn echtgenoot weer wat te doen dit weekend!

Eve
vrijdag 16 juli 2010 - 23:48
Semie

Semie

Frans,
Ik ben gewoon jaloers als ik zie hoe mooi en goed jij alles "voor elkaar" hebt, mijn complimenten. Heb je die driehoekige constructie, rechts op de foto, ook op die manier gemaakt? Ik bedoel d.m.v. kliksysteem?

En heb je ooit nog eens een foto gemaakt van je zwevende constructie voor de druiven? Ik ben toch zo benieuwd wat je daar nou weer voor bedacht hebt.

Groetjes,
Yvon
zaterdag 17 juli 2010 - 18:14
driesenco

Driesenco

beetje nagemaakt voor de bloemkolen en broccoli ...




Uploaded with ImageShack.us

zaterdag 17 juli 2010 - 18:34
FransNL

FransNL

@ Yvon
Ik heb je inderdaad ooit beloofd mijn druivenconstructie hier eens te laten zien en dat is later ook gebeurd. Waarschijnlijk heb je er toen over heen gekeken.

http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=1&sid=6&tid=32745
zondag 18 juli 2010 - 23:52
Semie

Semie

Dank je wel Frans. Ik kijk eigenlijk nooit op het fruitforum, vandaar dat ik het inderdaad had gemist. Maar je hebt jezelf weer overtroffen, heel erg mooi gedaan. Kun jij niets verzinnen voor het programma "Het beste idee van Nederland"? Dan ga je vast en zeker winnen

Groetjes,
Yvon
maandag 19 juli 2010 - 12:08
FransNL

FransNL

Nu niet overdrijven Yvon want van dit soort complimenten ga ik me ongemakkelijk voelen. Het zijn simpele ideeën en simpele constructies . Er zijn meer mensen die dit soort dingen bedenken voor hun tuin maar daar zie je jammer genoeg niet zoveel van op dit forum.
maandag 19 juli 2010 - 13:12
Semie

Semie

Ik hoor het al, bescheiden, bescheiden ..............

En je hebt gelijk, die "clip" gemaakt van pvc-buis van Sky was ook geniaal. Maar weet je Frans, het zijn juist die simpele ideeën die zo goed zijn. Ze kosten weinig geld en zijn makkelijk na te maken. Maar je moet er wel op komen!

Groetjes,
Yvon
maandag 19 juli 2010 - 13:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon