menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ik ontvang mijn bestelde zaden maar niet

Ga naar meest recente reactie

Nootje77

Nootje77

8 weken geleden bestelde ik zaden bij Vreeken.nl. Nu weet ik dat in het hoogseizoen de levering tot 6 weken op zich kan laten wachten maar we zijn nu 8 weken ver en ik heb nog steeds niets ! Daarom wilde ik even vragen of iemand volgende zaden voor mij in huis heeft die ik dan , tegen betaling uiteraard, alsnog snel in de grond kan stoppen.
Ik zoek volgende dingen:
Sugar Ann's of sugar snaps.
Mini-paprikaatjes (echt van die kleintjes, maar dan geen hete pepertjes, eerder zoet en slechts lichtjes pittig).
Sle (klein duimpje)
Minikomkommer.

Ik ben echt teleurgesteld over deze zadenbestelling. Ik had dit allemaal al lang in de grond moeten hebben.
donderdag 8 april 2010 - 22:18
Nootje77

Nootje77

Nou afbestellen ga ik niet doen, ik kan de zaden volgend jaar natuurlijk wel gebruiken. Maar ik vind het wel erg lang, 8 weken. Op hun website zeggen ze dat het tot 6 weken kan duren, maar nu is het dus al langer en geraak ik gefrustreerd. Ik was uiteraard wel al van plan om nu in het najaar al te gaan bestellen voor volgend jaar, dit overkomt je natuurlijk maar één keer. Ik ga ook gewoon eens naar hun winkel gaan, want denk wel dat ze heel leuke en originele dingen hebben. Of vergis ik me ?
donderdag 8 april 2010 - 22:34
Nootje77

Nootje77

Die indruk kreeg ik inderdaad ook ! Misschien moet ik volgende week toch maar tijd maken om er langs te gaan wanneer ik in Nederland moet zijn .... kan dan ook gewoon de zaden kopen als ze er dan in de winkel nog zijn. Super grote voorraad voor volgend jaar dan wel
donderdag 8 april 2010 - 22:40
Nootje77

Nootje77

Ik zal hen nog eens mailen als ik een dag voor ik kan gaan nog niets in de bus vond. Of hen gewoon bellen. Hopelijk stoor ik hen daarmee niet teveel.
donderdag 8 april 2010 - 22:44
Jorg

Jorg

Gewoon bellen, 8 weken is wel erg lang, zeker als je al betaald hebt.

Ik koop mijn zaden altijd bij het vlaamse zaadhuis en heb dit jaar ook een bestelling geplaatst bij tabernal zaden. Vlaamse zaadhuis is oke, en over tabernal zaden ben ik erg tevreden. Weet niet of ze de zaden hebben die jij zoekt, daarvoor moet je maar is kijken op de website van beide bedrijven.
donderdag 8 april 2010 - 23:05
Nootje77

Nootje77

Hey Jorg,

Neen, de zaden die ik zocht hadden ze bij het Vlaams zaadhuis niet. Ik heb intussen nog veel andere zaadwinkels online bekeken, maar de meesten hadden niet wat ik zocht. Ik ben nu echter geleerd en ik weet nu dat ik in de winterperiode alles volop zal bestellen!
donderdag 8 april 2010 - 23:35
Nootje77

Nootje77

Nou ik ben het met je eens hoor, alleen is het natuurlijk niet leuk dat ik intussen nog niets heb ontvangen of gehoord (antwoord op mijn mail). Ergens vind ik dat ze er zich op moeten voorzien als het elk jaar zo'n stormloop is, anderzijds krijgen ze mijn sympathie omdat ze het klein proberen houden. Gemengde gevoelens dus. Maar goed, voor een beginnend tuinder is het gewoon even frustrerend dat ik niet kan doen wat ik wou, anderszijds denk ik dat ik straks met een overvol terras ga zitten ! Alles is tot nu toe goed gelukt, behalve het opkweken van aardbeiplanten. Dat lijkt maar niet te lukken. Ik heb wel planten staan, maar die kreeg ik gewoon.
vrijdag 9 april 2010 - 00:18
guy_fruit

Guy_fruit

Om paprika's te zaaien is het nu te laat indien je dit jaar nog wil oogsten.
Indien je de planten in pot vorstvrij kan overwinteren dan ben je volgend jaar wel heel vroeg met de oogst!

Probeer ergens wat planten van die mini-paprika's te bekomen, dan heb je er toch al wat plezier van...

Paprikazaden hebben maar een beperkte houdbaarheid, dus koop niets op voorhand.
vrijdag 9 april 2010 - 08:14
Calliope

Calliope

Zoals gezegd, kun je bij Vreeken het beste in de zomer of het najaar bestellen. Ik heb een keer in januari besteld en ik heb de bestelling eind april maar opgehaald. Toen hadden er ook verschillende zaden al de grond in gemoeten.
Als je van plan bent om daarnaar toe te gaan, dan kunnen ze je bestelling klaarleggen. En houd er ook rekening mee dat ze niet alle zaden kunnen leveren die je besteld hebt. Ze doen er dan wel een zakje zaden bij wat in de buurt komt van je bestelling.

vrijdag 9 april 2010 - 09:47
Gina

Gina

Ik had al vrij vroeg, ergens in december besteld.
Dit heeft ook enkele weken op zich laten wachten.

Net een mailtje gehad van Vreeken, alhoewel ik op dit moment niets in bestelling heb.
Ze zullen dit naar iedereen gestuurd hebben.



Mail Vreeken;
Geen paniek, maar gewoon te druk...!

Het wordt een jaar om nooit te vergeten. Jullie bestellen massaal, maar wij moeten eerlijk zijn:

WE KUNNEN DE ORDERS NIET MEER BOLWERKEN.

We werken hard om nog een groot deel op tijd bij de klanten te krijgen, deels zal het echter te laat komen om nu nog te zaaien. Dat betekent: gewoon bewaren tot 2011, de zaden zijn van de nieuwste oogst en veelal 3 jaar (of langer) houdbaar. Ik doe hierbij een oproep aan jullie om geen orders terug te sturen: ze zijn met liefde door ons samengesteld en met zorg door jou zelf uitgezocht. Het lukt me niet om te communiceren, af en toe “doe” ik een paar honderd mailtjes, maar dat gaat ten koste van orderwerk.

BELLEN OF MAILEN HEEFT DUS VOORLOPIG GEEN ZIN!

Een bezoekje aan de winkel en zelf lekker de zaden uitzoeken is natuurlijk een goede optie. Geniet dan meteen van alle (zeldzame) planten, die zo langzamerhand binnenkomen!
Tegen teleurgestelde of boze klanten zeg ik: het spijt me dat ons succes dit jaar te groot is, we laten ons echter niet gek maken, de goede sfeer van ons team laten we niet bederven. Voor 2011 beginnen we nog vroeger en met een nog groter team, dat beloof ik
zaterdag 10 april 2010 - 07:01
Lorie

Lorie

Dat is helemaal niet tof!
Zaden moeten gewoonweg op tijd geleverd worden.

Ze mogen gerust iets extra's doen voor alle wachtenden.
zaterdag 10 april 2010 - 09:09
Nootje77

Nootje77

Ik heb deze mail ook ontvangen en tja, enerzijds vind ik het sympathiek dat ze dan malen, anderzijds zullen ze het groeiende succes toch zeker wel al hebben zien aankomen en hadden ze, om de orders te verwerken, toch echt al wel extra mensen in dienst kunnen nemen. Ik kan me voorstellen dat het inderdaad een gezellig team is daar bij Vreeken, maar als je niet op tijd merkt dat je niet rondkomt, dan is er toch iets fout met de organisatie van al dat werk, of met het inzicht.
Ik wacht nu gewoon mijn bestelling af, maar als ze nu zoiets hebben van "ok, die mail is verstuurd, nu is de druk er een beetje af", wanneer gaan we dan onze zaden alsnog ontvangen ??? In december ? Dat zou ik dan echt wel erg vinden!

Ben geneigd eens in de winkel langs te gaan, anderzijds dan ook weer helemaal niet
zaterdag 10 april 2010 - 15:04
printemps

Printemps

Jammer dat het zolang duurt
Ik heb hier bij deze al een paar keer besteld
Binnen de week had ik ze in huis

http://www.denieuwetuin.be/index.php

Je kan ook vooraf mailen naar Peter en vragen hoelang de wachtlijst is
En de verzendingskosten zijn hier niet zo duur(voor de Belgen 3 euro denk ik)
Ze hebben er alles wat je moest hebben,uw komkomer staat bij mini-moestuin
Wel opletten als je geklikt heb op de doelgroep dan verder klikken met volgende ander zie je enkel de eerste pagina

Anders je bestelling annuleren bij Vreekens

mvg
zaterdag 10 april 2010 - 15:11
annemiek123

Annemiek123

Ik vind het ook ronduit slecht, zo kun je geen zaken doen....en de teleurstelling is groot als je niet kan zaaien wat je van plan was, en nu dus te laat bent.

Ik heb een aantal zaden van Vanderwal, prima ontvangen!
zaterdag 10 april 2010 - 19:49
Calliope

Calliope

Ik zou de bestelling toch annuleren, ook al roept hij op om dat niet te doen. Bij denieuwetuin.be of het Vlaamse Zaadhuis kun je de meeste zaden wel krijgen. Naar NL zijn de verzendkosten trouwens ook €3,00.

Ik ben één keer in de winkel geweest, maar voor alleen het winkeltje zou ik niet zo'n hele reis afleggen. Het is heel klein, onoverzichtelijk en het is er ook nog eens heel erg druk. Ik had het er binnen een half uur wel bekeken.

Ik hoop dat je nog op een andere manier aan je bestelde zaden kunt komen.

Ik vind het zo ongelovelijk dat dit dus elk jaar is. De laatste twee jaar heb ik een vergelijkbare email gehad met eigenlijk dezelfde boodschap. Maar hij kan het blijkbaar wel doen, want ook ik blijf zijn site bezoeken en ik bestel daar voor volgend jaar ook weer een paar speciale soorten.



zaterdag 10 april 2010 - 20:24
Lorie

Lorie

Zo verlies je als tuinier ook weer een tuinseizoen...
zaterdag 10 april 2010 - 23:20
Nootje77

Nootje77

Door jullie reacties te lezen ben ik intussen van mening dat dit inderdaad niet echt kan. Zeker niet wanneer ik lees dat dit jaar na jaar hetzelfde is... Ik ga dus mijn bestelling annuleren.

Bedankt voor het advies ivm de nieuwe tuin! Ik heb daar de zaden gevonden die ik zocht en denk ze daar alsnog te bestellen. Als ze nuet meer op tijd komen is het dan maar zo, maar dan heb ik ze al wel voor volgend jaar.

zondag 11 april 2010 - 06:12
Calliope

Calliope

@ Nootje: Denieuwetuin.be heeft in februari binnen een week geleverd in NL, dus ik hoop dat ze nu net zo snel zijn. Dan kun je nog wat dingen zaaien.

@ Tuinfairy: Helemaal mee eens.
zondag 11 april 2010 - 14:34
Nootje77

Nootje77

Ik woon in België dus dan zou de verzending in nog voorspoediger kunnen zijn, dat zou super zijn!
zondag 11 april 2010 - 19:59
Calliope

Calliope

Ik denk dat je de zaden snel in huis zult hebben. Sneller dan bij Vreeken. De e-mail die verstuurd is staat ook op de site, met nog een extra opmerking:
Als deze melding weer weg is, betekent het, dat we weer lucht hebben. Tot eind mei moet je daar echter niet op rekenen.

zondag 11 april 2010 - 20:12
Nootje77

Nootje77

Die laatste melding erbij geeft mijns inziens aan dat ze er nu gewoon van uit gaan dat de zaden dit seizoen niet halen, dus ja ... dan stel ik me de vraag of ze genoeg zaden in huis hadden to begin with, of dat het misschien echt een strategie is ?? Anderzijds vind ik het een lompe manier van communicatie... niveau vind ik het alleszins niet hebben. Misschien groeit het hen echt gewoon boven het hoofd ? Maar dan nog, als je dit al een tweede jaar op rij voorhebt, dan is er iets loos!
zondag 11 april 2010 - 21:42
Jorg

Jorg

Dan zullen we ze volgend jaar "lucht" geven door niet bij hun te bestellen
maandag 12 april 2010 - 09:18
Nootje77

Nootje77

Dit geloven jullie nooit !!!

Ik heb , denk ik, zaterdag een bestelling geplaatst bij de Nieuwe Tuin en ik heb VANDAAG de zaden al ontvangen! Ik stond perplex! Ik kan gewoonweg straks nog beginnen zaaien! Dikke pluim voor de Nieuwe Tuin! Uiteraard mogen zij nog bestellingen van mij verwachten (voor het seizoen volgend jaar want nu nog extra tomaten proberen opkweken is te laat denk ik)!
dinsdag 13 april 2010 - 18:03
printemps

Printemps

@ Nootje77

Ik ben blij voor U,vlieg er nu maar in
Je kan ook naar zijn opendeur gaan in mei
Dan verkopen ze ook plantjes van zaden van zijn collectie natuurlijk,maar misschien wat ver voor U
Ikzelf heb er ook al een paar keer besteld en geweest ook

mvg
dinsdag 13 april 2010 - 18:07
Lorie

Lorie

Tof! Pluimpje dus voor de Nieuwe Tuin en ja, zo hoort het!
Succes ermee!

Wanneer is de opendeur precies in mei?
dinsdag 13 april 2010 - 22:17
Nootje77

Nootje77

Heb natuurlijk gisteren direct gezaaid ... dat doe ik nog binnen, dus over een week hoop ik al goed wat scheutjes te zien, 't zijn allemaal snelle kiemers die ik aankocht. De anderen, paprika's en zo, die bestel ik op een later tijdstip tegen volgend jaar. Tegen dan heb ik hopelijk ook echt een tuintje en kan het echt gaan beginnen !

woensdag 14 april 2010 - 09:21
printemps

Printemps

@ Lorie

http://www.denieuwetuin.be/

Klikken op inhoud en dan op openingsuren
Bij agenda staat op welke beurzen ze staan (ook in Beervelde)

mvg
woensdag 14 april 2010 - 13:27
MaiteG

MaiteG

Ik heb daar ook besteld en in 2 dagen had ik de zaden thuis, bovendien zijn deze ondertussen gezaaid en alles is mooi gekiemd.

Op volgende Engelse website heb ik ook besteld:
www.simplyseed.co.uk
ook hier had ik mijn bestelling in 2 dagen. Ze zijn goedkoop en de verzendingskosten zijn laag.

Nog maar net gezaaid met deze zaden, dus van de resultaten kan ik nog niets zeggen.
zondag 25 april 2010 - 15:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon