menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

De bakken staan

Ga naar meest recente reactie

Semie

Semie

Vandaag hebben we het plaatsen van de bakken met de aardemix afgemaakt. Er komt nog een 7e bak bij, om aardappeltjes in te telen op de "Sky-manier". Ook heb ik een aantal van die kweektassen aangeschaft, zoals te koop op de tuinshop.
Ga eens wat experimenteren.

Helemaal achterin, vóór die gereedschapsbox, hebben we 3 boompjes geplant: een Jonagold (hoop ik althans

), een peer en een kers, waaraan 2 verschillende soorten moeten gaan groeien. Deze heb ik gekocht bij Bakker. Daarvóór hebben we 4 fruitstruiken geplaatst, een framboos, braam, kruisbes en een kiwibes. Ik ben heel benieuwd wat het wordt.

Ik heb besloten om de rabarber dit jaar te laten staan, om te zien wat het wordt. De asperge ga ik uitgraven. Ik hou niet van asperges en bovendien heb ik geen flauw idee wat ik er (verder) mee moet doen. Ik zie alleen van die zielige wortelachtige sliertjes.

Omdat ik zoveel ruimte over heb, ga ik in de volle grond Nieuwzeelandse spinazie zaaien. Deze schijnt vrij groot te worden, dus kan ik dit niet in de bakken kwijt.

Later in het seizoen ga ik nog klimconstructies maken, maar voor nu vond ik het wel even genoeg (dat vind mijn beurs trouwens ook )

Groenten

zaterdag 27 maart 2010 - 17:05
Matabish

Matabish

Flink gewerkt Semie!! Dat belooft een mooie oogst!

Groetjes,
Matabish.
zaterdag 27 maart 2010 - 18:18
Thanja

Thanja

Leuk!

zaterdag 27 maart 2010 - 18:54
sky

Sky

Dat ziet er goed uit!
Met wat voor aardemix heb je nu je bakken gevuld?
Hoe groot zijn je vakken? 25x25 cm?
Vind ik persoonlijk nogal klein! Zet koolsoorten aan de hoeken, deze nemen nogal veel plaats in als je ze in het midden plant.
Mijn bakken hebben 9 vakken, dit werk iets gemakkelijker!
zaterdag 27 maart 2010 - 19:37
Semie

Semie

'@Sky,

Gelijke delen turfmolm, vermiculiet en compost. De vakjes zijn idd 25 x 25. Vorig jaar heb ik zelf een bak gemaakt van 1.20 x 1,20. Dat maakt de vakken 0.30x 0.30. Daarin heb ik zelfs een behoorlijk grote broccoli gezaaid. Dat van die hoeken is een hele goede tip!

Volgende week ga ik (op de juiste dag volgens de kosmos zaaikalender ) de aardappeltjes poten. Ik heb uiteindelijk 2 rassen gekozen: middelvroeg Silvy en laat Texla.

zaterdag 27 maart 2010 - 20:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon