menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gelukt

Ga naar meest recente reactie

Semie

Semie

Ik had het niet meer verwacht of gehoopt, maar ik heb mijn eigen volkstuin!! In een dorpje naast mijn eigen stad. Ik was 9e op de wachtlijst en nu is het dan toch zover. Ben vanochtend wezen kijken en het ziet er goed uit. De tuin is 100 m2, dus te veel voor mijn 6 bakken. Ik ga denk ik ook nog iets met aardappelen doen.

Kortom: mijn zondag kan niet meer stuk, ik ben hartstikke blij!

Groetjes,
Yvon
zondag 14 maart 2010 - 12:16
Thanja

Thanja

Geweldig! Gefeliciteerd!

zondag 14 maart 2010 - 12:45
Jeannette1

Jeannette1

Hai Yvon,

Van harte gefeliciteerd!

Ik hoop, dat je een grandioos seizoen tegemoed gaat!

Groetjes, Jeannette
zondag 14 maart 2010 - 13:32
sky

Sky

Succes ermee
zondag 14 maart 2010 - 13:37
annemiek123

Annemiek123

Ow das wel een verrassing! daar had je vast niet meer op gerekend, veel succes met je tuin, leuk!
zondag 14 maart 2010 - 13:42
Mandy

Mandy

GEFELICITEERD


Is de tuin een beetje schoon???

Ik hoop het voor je zodat je binnenkort meteen kan gaan planten, poten en zaaien......


Goed idee om het eerste jaar er aardappelen in zetten........ ( weet je het teelplan van de vorige tuinman...... zodat je je aardappeltjes niet op dezelfde plek gaat zetten?????)




zondag 14 maart 2010 - 14:45
garfield

Garfield

Gefeliciteerd Semie,

Mag ik vragen in welk dorp? Heb je trouwens ooit mijn pm ontvangen? Ik heb er namelijk nooit iets van terug gehoord. Het was wel in de tijd dat er meer pm niet aankwamen.
zondag 14 maart 2010 - 15:41
Semie

Semie

@Mandy,

Ik ga in ieder geval groente kweken in bakken volgens de square foot gardening methode. Ook de aardappelen doe ik waarschijnlijk niet in de grond, maar bijv. in de kweekton, zoals te koop via de shop. Dus het maakt helemaal niet uit wat er eerder verbouwd is geweest. Ik heb de ruimte nodig, niet de grond.

@Garfield,

Ja, ik heb je bericht gehad. Dankzij jou ben ik verder gaan kijken in de omgeving, daar had ik zelf niet eens aan gedacht. De tuin ligt in Olst, ik ben er op de fiets in ruim een half uur, met de auto in precies 12 minuten. Zoals ik al schreef heb ik meer dan genoeg ruimte, er kan ook nog wel een kasje o.i.d. op. Ik verheug me enorm op de komende tijd.

Groetjes,
Yvon
zondag 14 maart 2010 - 16:13
Mandy

Mandy

Des te beter.....


Veel succes
zondag 14 maart 2010 - 16:40
garfield

Garfield

Semie,

Mooi dat het daar gelukt is. Dan kom ik je alleen niet tegen.
zondag 14 maart 2010 - 17:47
sky

Sky

Semie,

Waarom probeer je niet eens één bak volgen SFG?

Is bij mij ook goed gelukt vorig jaar!
Zie topic "aardappelen en SFG"

Hoedanook succes gewenst!
zondag 14 maart 2010 - 17:58
Semie

Semie

Garfield,

als je ooit in de buurt komt, weet jij in ieder geval metéén welk stukje land van mij is

@Sky,
Bedoel je aardappelen kweken in de bak? Ik heb het topic gevolgd, maar snapte niet helemaal hoe je dat dan doet. Hoeveel pootaardappelen doe je in zo'n bak? En hoe kom je daar eigenlijk aan, aan pootaardappeltjes?
zondag 14 maart 2010 - 18:43
SuperMoeke

SuperMoeke

Gefeliciteerd.. Super leuk.. Heel veel plezier ermee.. En dat je veel mag oogsten..

Groetjes Daniëlle..
zondag 14 maart 2010 - 19:21
an

An

gefeliciteerd met je tuin,dat je er maar veel plezier in hebt en dat je genoeg kan zaaien en oogsten wat je wilt.
heel veel succes

gr an
zondag 14 maart 2010 - 20:10
Mandy

Mandy

Pootaardappeltjes kun je kopen bij de Boerenbond of misschien dat bij jou in de buurt de Welkoop????

Als ze die nog hebben tenminste...... de tijd gaat dringen....... meestal gaan ze rond begin april de grond in
zondag 14 maart 2010 - 20:54
sky

Sky

Semie,

Zo heb ik het gedaan:
-Hark de grond luchtig en zet je open bak hierop.
-Verdeel je aardappelen over de beschikbare ruimte,b.v. 4 rijen van 5 aardappelen of 4 rijen van 4 aardappelen , afhankelijk van de groote van je bak.
- Bedek alles met een laag goede compost/grond mengeling 50/50 van ongeveer 10 cm.
- Als het loof zo'n 20 cm boven de grond is gegroeid,vul je de bak verder tot het loof zo'n 10 cm zichtbaar is.
- Bij late aardappelen oogst je als het loof gebloemd heeft en is gaan liggen, hef je bak op, snij het loof af, trek de wortel uit de grond en oogsten maar.
Je zal zien dat je op deze kleine ruimte een goede opbrengst hebt.
Controleer je grond op achtergebleven knollen!!

Succes
maandag 15 maart 2010 - 08:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon