menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mijn Coeur de Boeuf- tomaten

Ga naar meest recente reactie

Ed50

Ed50

2 stuks van iets meer dan 850 gr en 1 'gewone'


[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 2 september 2009 - 20:37
evadepeva

Evadepeva

Wow!!
Mijn zoontje zegt dat dat echt geen tomaat is maar een pompoen!!!
woensdag 2 september 2009 - 20:52
Ed50

Ed50

Dag Eva, hij is inderdaad zo dik als sommige kleine pompoenen, maar het zijn toch echte tomaten hoor. Als ze ondertussen al niet in de tomatensoep en in de pastasaus zaten, zou ik zeggen kom maar eens proeven, maar dat is dus te laat.
De buren hebben juist nog zo een heel dikke gekregen en nu hangen er nog heel wat op, maar de dikste zijn er nu wel vanaf (we hebben 2 planten staan).

Groetjes,
Eddy
woensdag 2 september 2009 - 21:09
rialle

Rialle

Zooo Eddy, wat een knotsen! Smakelijk eten hoor!

Groetjes Rialle
woensdag 2 september 2009 - 21:18
Thanja

Thanja

Heerlijk om de oogst van anderen te bekijken, zeker als het zulke pronkstukken zijn!

Mijn oogst is overigens ook goed, maar ik heb geen bijzonder grote.

woensdag 2 september 2009 - 22:06
Matabish

Matabish

Dàt zijn, wat ik noem, 'kroostrijke gezinnen'-tomaatjes!![afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 2 september 2009 - 23:05
Mandy

Mandy

Heb je er zaadjes van bewaard?
vrijdag 4 september 2009 - 21:40
Ed50

Ed50

nee nog niet, maar er hangen er nog een aantal op. Als je wil kan ik er wel een aantal bewaren. Laat maar iets weten.
Ik heb de plantjes in het voorjaar gekocht ergens op een plantenbeurs.

Groetjes,
Eddy
zaterdag 5 september 2009 - 15:33
Mandy

Mandy

Ik houd me aanbevolen
zaterdag 5 september 2009 - 15:39
Ed50

Ed50

da's goed Mandy. Stuur maar een pb'tje met je adres, dan stuur ik er wel wat op hé
zaterdag 5 september 2009 - 18:38
baloe

Baloe

Hier is het ook een goede oogst geworden van de coeur du boeufs. Niet zo'n grote, maar kilo's dat zo'n plant kan dragen,...

Heb ook de Yellow Plums (ook aan te bevelen) staan en nog een "gewone soort". Alles staat gewoon buiten (geen serre).
14 planten hebben al ruim 20kg voort gebracht en we plukken nog een kleine kg tomaten per dag
zondag 6 september 2009 - 10:28
Mandy

Mandy

Staan de tomaten dan onder plastic of gewoon in de regen
zondag 6 september 2009 - 20:04
baloe

Baloe

Gewoon in de regen, geen plastiek.
Onder mijn motto van biologisch tuinieren: planten, af en toe schoffelen en voor de rest niets aan doen.
De leem / zand-leem grond is wel een schitterende grond om water vast te houden en te zorgen dat je geen water moet geven.
Nu het af en toe regent, rot er wel eens een tomaat, maar de kippen vinden die nog wel lekker.
maandag 7 september 2009 - 08:24
cetinel

Cetinel

en dieven,doe je dat ook niet??
maandag 7 september 2009 - 12:14
baloe

Baloe

nauwelijks,... (alleen als er iets in de weg hangt)
ik heb vrienden die echt niet toppen, dieven etc, en halen ook zo'n mooie opbrengst.
We hebben natuurlijk wel een ideale zomer gehad en de planten staan toch relatief dicht tegen mekaar zodat ze toch omhoog moeten om het betere zonlicht te krijgen.
maandag 7 september 2009 - 14:29
cetinel

Cetinel

hm,ik kweek mijn tomaten (en de rest ook)ook au naturel,maar dieven doe ik ze wel(dus niet helemaal naturel)
nu ben ik dit jaar voor een volle maand op verlof geweest,en mijn housesitter heeft er (moest ze ook niet)verder niks meer aan gedaan,het leek wel een oerwoud toen ik terugkwam!! maar wel volop tomaten,wat me dus deed denken van: mischien volgend jaar als experiment een deel niet en een deel wel dieven......(hoe minder je aan tomatenplanten morrelt hoe beter ivm de tomatenplaag he.
maandag 7 september 2009 - 14:42
Mandy

Mandy

Ik had dit jaar ook wel een goede hoeveelheid tomaten , ook niet onder plastic, en alleen DIE soorten tomaten gediefd die echt moeten, maar het steeds opbinden vind ik een hele klus.
maandag 7 september 2009 - 20:15
an

An

ik heb hier en daar wel en niet gedieft ,had helaas verkeerde stokken om ze opte binden te laag er werd gezegt dat die tommies en riny tim niet zo groot werden .
maar het is een oer woud voor volgend jaar weet ik meer dieven en grotere stokken.
maar kwa op brengst heb ik niks te klagen

gr an
dinsdag 8 september 2009 - 09:43
Thanja

Thanja

Tiny Tims zijn struiktomaatjes, dus die hoef je niet te dieven. De Tiny Tims zijn ook bij mij groter geworden dan gedacht. Als je ze niet opbindt, gaan ze over de rand hangen. Dat vind ik eigenlijk ook wel goed.

Mijn schoonouders hebben dezelfde tomatenplant als ik heb staan. Zij hebben niet gediefd en ze hebben ook dezelfde opbrengst. Het enige voordeel van het dieven is dat er op deze manier ook ruimte is voor andere planten. De plant van mijn schoonouders heeft in zijn uppie een heel oerwoud veroorzaakt en ik kan er op dezelfde ruimte 5 planten kwijt.

dinsdag 8 september 2009 - 09:52
an

An

Dan moet je bij mij niet kijken een kabouter zou er in verdwaalen hahahaha
zo'n oerwoud met tommy en riny tim tomaten door elkaar ik moet even kijken hoe ik het volgend jaar doe maar niet meer zo(alle tomaten planten zijn ruim 1 1/2 m . geworden.
gr an
dinsdag 8 september 2009 - 10:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon