menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Sneller tomaten oogsten

Ga naar meest recente reactie

sky

Sky

Allen,
Meer dan tomaten genoeg..... maar nog allemaal groen!!
Nu vroeg ik mij af of of de tomaten sneller gaan rijpen als ik enkele planten na de vijfde tros zou toppen??
zaterdag 20 juni 2009 - 19:20
Jorg

Jorg

Antwoord op je vraag weet ik niet direct sky maar probeer anders is om stro rond je tomaten te leggen. Dit weerkaatst het zonlicht zodat je mooiere en grotere vruchten krijgt.

Ik heb deze tip van een buurman gehad en probeer hem nu voor het eerst dit jaar. Het gaat dan wel om buiten tomaten. Zou misschien ook wel voor een snellere rijping van de tomaten kunnen zorgen...
zaterdag 20 juni 2009 - 20:15
Rita1960

Rita1960

Kun je er dan niet beter aluminiumfolie of zilverpapier onder leggen? Doen de zonaanbidders ook in de Alpen.
Dat weerkaatst de zonnestralen nog meer.

groetjes,

Rita
zaterdag 20 juni 2009 - 20:47
sky

Sky

Bedankt voor de antwoorden.
Ik ga de beide mogelijkheden eens uitproberen.
maandag 22 juni 2009 - 21:24
Jorg

Jorg

Sky,

Je zal toch geduld moeten hebben. De zon zal zijn werk moeten doen en die is er genoeg de komende dagen! Heerlijk. En Rita maakt eerder een grapje dan dat het een serieuze mogelijkheid is

maandag 22 juni 2009 - 21:39
Thanja

Thanja

Tomaten rijpen op warmte en niet op zonlicht. Maar waarom zo'n haast? Alles komt op zijn tijd en als er al tomaten aan hangen, komt de rijping vanzelf wel.

dinsdag 23 juni 2009 - 12:09
JovanDreumel

JovanDreumel

Wat het precies is bij tomaten, dat weet ik niet. Wat ik wel weet is, dat tomaten, die al een beetje kleur hebben in het donker en bij niet te hoge temperatuur gewoon doorkleuren tot helemaal rood. Ze hoeven dus niet in de zon te liggen. Dan drogen ze zelfs uit. In de kelderkast (is niet echt koud) in het donker kleuren ze verder. Dat doe ik nog wel met de laatste tomaten in oktober. Maar de smaak wordt voller als ze aan de struik rijpen. In de koelkast gaat veel van de smaak verloren, maar dat geldt voor veel fruit, ook voor aardbeien. Dus opeten die handel en niet in de koelkast bewaren.
dinsdag 23 juni 2009 - 21:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon