menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Beginneling

sky

Sky

Hallo,
Begin dit jaar heb ik een serre op de kop kunnen tikken.
Als leek heb ik meteen wat opzoekwerk gaan doen om het tuinieren een beetje efficienter te maken en heb het volgende in mekaar gestoken;
In de serre van 6m op 3m heb ik twee bakken van 1.2m op 5 meter gezet met ertussen een doorgang
Op de bodem van elke bak liggen 2 bevloeiingsbuizen die ik kan laten vollopen via de witte vulemmers achteraan de serre.
Dit waterbevoorradingssysteem zal ervoor zorgen dat de vochtigheidsgraad in de serre niet te hoog wordt.
De bakken heb ik gevuld met compost die ik nog had liggen ( eerst even laten ontleden)
De grond is door dit systeem sneller opgewarmd en ik hoef mij niet zo diep te bukken.
Voor mij niets dan voordelen maar als leek had ik graag wat commentaar gekregen van jullie over de eventuele nadelen die jullie als ervaren tuinierders zouden inzien.
Bedankt.

Groenten

vrijdag 20 maart 2009 - 19:56
an

An

hoi sky welkom op dit gezellige leerrijke familie forum

wat heb jij een schitterende kas, daar zal je zeker wel erg blij mee zijn jkan je straks een hoop inzetten en niet te vergeten oogsten.

helaas heb ik geen verstand van kassen maar daar zullen anderen van dit forum je wel mee helpen.

gr an
zaterdag 21 maart 2009 - 19:59
JovanDreumel

JovanDreumel

Ook wij hopen van je nieuwe ideeën te leren. De praktijk zal uitwijzen wat goed is en wat niet. Het ziet er in ieder geval goed en logisch uit.
zaterdag 21 maart 2009 - 20:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon