menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Advies kleine moestuintjes plaatsen

jouaz4

Jouaz4

Ik ga mijn achtertuin opnieuw aanleggen. Nu wil ik aan de zijkanten van de mijn achtertuin tegen de schuttingen een rechthoekige moestuin/plantenbak/verhoogde border/gelijke border plaatsen. Ik weet niet wat de juiste benaming hiervoor is. Gaat erom dat diverse plantjes en boompjes in geplant kunnen worden.
Ik heb een aantal vragen wat is handig en beter en waarom zie foto’s als voorbeeld.
• Moeten er een verhoging van de border tegen de schuttingen aan zitten als hiervoor kies?
• Als ik de border gelijk aan houd met betontegels is dat een probleem.

Ik kan helaas niet meerder foto's plaatsen als voorbeeld.

Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel?

Tuinaanleg & Onderhoud

donderdag 31 augustus 2017 - 22:23
Tuinprins

Tuinprins

Als die plantenbak op een plek staat waar weinig zon komt dan hoef je aan een moestuintje niet te denken en zul je de beplanting (vaste planten etc) daarop moeten aanpassen.

De bak moet een achterkant hebben anders gaat de schutting er onder lijden.

Beter is het om geen tegels onder de bak te hebben want anders kunnen in regenrijke periodes problemen ontstaan doordat de planten te nat komen te staan. Wortelrot is een veel voorkomend probleem in zulke gevallen.


Gegroet, de tuinprins
vrijdag 1 september 2017 - 07:33
jouaz4

Jouaz4

Bedankt voor tip. Tegen de schutting ook een verhoogde border plaatsen i.v.m. rotten van de schutting. En de ondergrond niet betegelen. Zodat er geen water blijft liggen. De wortels kunnen ook doorgroeien
zaterdag 2 september 2017 - 10:14
jouaz4

Jouaz4

Ik vraag me af hoe verhoog je de bakstenen tegen de achterkant van de schutting met de bakstenen. Is er een filmpje ergens op youtube.
zondag 3 september 2017 - 10:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon