menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vijver moet weg

Ga naar meest recente reactie

garene

Garene

Ik heb (had) een vijver van 4.5 x 5.5 x 1,20m diep en wil die dicht smijten. De waterplanten zijn overwoekerd door onkruid en het is helemaal niet meer mooi en gezien de diepte is onderhoud onmogelijk.
We zijn reeds begonnen met de job, het water is weggelopen en het zeil is voor een groot gedeelte verwijderd behalve het stuk dat onder een enorme pol met waterplanten ligt. Alle omringende planten waren ook overwoekerd door onkruid werden in de put gesmeten evenals stenen, boomwortels enz .
Een vriend zal aarde aanvoeren om de put op te vullen en dan wordt er gazon gezaaid
Zodra de put is opgevuld met aarde, wacht ik niet beter tot volgend jaar om gazon te zaaien ? want ik vermoed dat alles nog zal inzakken.
Alvast bedankt voor de goede raad.
vrijdag 7 april 2017 - 09:00
zuurtje

Zuurtje

Inderdaad, je zult versteld staan hoe het nog zakt

Ineke
vrijdag 7 april 2017 - 15:01
jdcoster

Tekst aangepast

Jdcoster

En vooral ook de volgende tuinier zal versteld staan als hij op het idee komt van daar een vijver te graven ... .
vrijdag 7 april 2017 - 17:29
zuurtje

Tekst aangepast

Zuurtje

Jdcoster ik snap je niet?

Ineke
vrijdag 7 april 2017 - 17:39
Marei

Tekst aangepast

Marei

Ik begrijp dat jij je niet kunt voorstellen dat er een tikfoutje in het bericht van Jdcoster staat en ook dat het niet te geloven is dat hier nog wel eens een volgende bewoner/tuinier zal kunnen komen........dan is dit ook niet te snappen.........hè
vrijdag 7 april 2017 - 18:37
garene

Garene

Ja sè, de volgende bewoner staat nog niet voor de deur, hé.
En als die komt dan zal die op 1m20 diepte wat stenen vinden, So what ?
Ik heb hier jaren gezwoegd om boomwortels uit de grond te halen want onze grond was een koeienweide met fruitbomen.
OK, dan wacht ik tot volgend jaar om de put op te vullen met aarde.
Mercikes Zuurtje !
zaterdag 8 april 2017 - 08:45
Polplastron

Polplastron

Ik vermoed dat het hierover ging;
het zeil is voor een groot gedeelte verwijderd behalve het stuk dat onder een enorme pol met waterplanten ligt.


Maar natuurlijk ben ik ervan overtuigd dat jullie op dat moment nog bezig waren om alles weg te halen hé! Wie laat er immers folie in de grond zitten? Joël kan zich helaas waarschijnlijk zo'n mensen voorstellen!
zondag 9 april 2017 - 21:13
jdcoster

Tekst aangepast

Jdcoster

@pol
Ik heb inderdaad al vijvers gegraven waardoor er zo'n soort ondergrondse stortplaats aan het licht kwam met stenen, glas en allerlei huishoudelijk afval.
Ik heb al iemand een slecht aangelegde betonnen vijver met wapening na twee jaar ergernis daaraan, weer weten opvullen met aarde. Het bleef een modderbad natuurlijk.
Ik heb al meer dan eens zo'n vlak met steenslag moeten opruimen, o.a. waarvan er een over vele meters doorgroeid was met met bamboe.
Ik zie de buxusbolletjes van de buren, midden hun worteldoektuin, langzaam geel worden en wegkwijnen omdat er wellicht iets mis is met de water- of zuurstofhuishouding daaronder.
Ik zie in mijn wijk nog enkel dergelijke saaie en onnatuurlijke tuinen ontstaan.
Ik vind dus de onachtzaamheid en gemakzucht waarmee tegenwoordig vaak getuinierd wordt inderdaad een spijtige zaak en dan laat ik me eens horen hé.
maandag 10 april 2017 - 08:18
Polplastron

Polplastron

dan laat ik me eens horen hé.

En terecht!
dinsdag 11 april 2017 - 10:02
Jozef.ka

Jozef.ka

Maar verder moeten de mensen dan wel biogroenten in de supermarkt kopen

Zal vast zijn om hun onnatuurlijke steentuinen te compenseren...
maandag 17 april 2017 - 12:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon