menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vraagje i.v.m. fundering serre

Ga naar meest recente reactie

moestuinmomenten

Moestuinmomenten

Ik ben op zoek naar een serre.
Ik ben vorige week bij Stappaerts geweest (zeer goede prijs/kwaliteit verhouding), maar hun funderingen gaan tot 80cm diep de grond in. Hiervoor moet de grond steenvrij gemaakt worden, wat in onze tuin geen optie is.

Ik heb al op verschillende plaatsen gekeken (acd e.d.), maar het is mij nergens heel duidelijk op welke wijze zij funderingen plaatsen.

Waaruit bestaat een fundering van een serre meestal? Hoe wordt die geplaatst?



dinsdag 24 oktober 2017 - 19:33
Patrikc

Patrikc

Bij mijn serre is dat gewoon een aluminium profiel op de ge-egaliseerde grond met enkele grondankers eraan, die waren zeker geen 80cm.

In 25 jaar aan 2 serres nog nooit stormschade gehad.

Het zijn serres van Euroserre.
dinsdag 24 oktober 2017 - 22:01
leerling

Leerling

80 cm diep op de hoeken of over de hele omtrek?
dinsdag 24 oktober 2017 - 23:57
moestuinmomenten

Moestuinmomenten

Enkel in de hoeken
woensdag 25 oktober 2017 - 11:47
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Op you tube zie je van de kas euro maxi hoe ze deze opbouwen. Best aardig.
woensdag 25 oktober 2017 - 13:21
moestuinmomenten

Moestuinmomenten

Ik heb gisteren een aanbod gekregen dat al mijn plannen in de war heeft gestuurd.

Het is niet helemaal wat ik me had voorgesteld, maar ik denk dat ik er maar op in ga.
Zo heb ik nog wat meer tijd om na te denken wat voor serre ik nu eigenlijk wil en hoeveel ik wil uitgeven.

Deze voorbije zomer was namelijk mijn eerste échte moestuinjaar. De twee jaren voordien had ik wel wat sla en komkommer gekweekt, maar echt heel beperkt. Dit jaar was echter heel intens én intensief.
Tijdens mijn zoektocht naar een serre, bleef de vraag of ik dit volgend jaar, en het jaar daarna, en het jaar dáárna nog zou willen doen in mijn hoofd spoken.
Nu zeg ik voluit 'ja', maar wat als ik bijvoorbeeld terug aan het werk moet gaan? Dan blijft er niet veel tijd meer over...

Maar, het aanbod, dus.
Via een vriend kan ik een professionele tunnelserre gratis overnemen. De serre was van een vriendin haar vader, die professioneel groenten kweekte. De man is twee jaar geleden overleden, en nu wordt het huis en de grond verkocht, dus de serre moet weg, en ik mag ze gratis hebben.
Ik zal wel een nieuwe folie moeten voorzien, maar ik kan me niet voorstellen dat me dat evenveel gaat kosten als de nieuwe serre zoals ik ze in gedachten had.

Ik moet de serre eerst nog gaan bekijken, maar probeer me al zoveel mogelijk te informeren. Daar heb ik een nieuw topic voor gestart, omdat het toch een heel andere kwestie is.

Bedankt voor de tips, iedereen
vrijdag 27 oktober 2017 - 10:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon