menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Onze haan valt me aan

Ga naar meest recente reactie

noeka

Noeka

Iemand een oplossing ?
onze haan is ongeveer één jaar nu en is altijd lief geweest en nu enkele weken al begint hij te pikken in mijn benen en omhoog te springen en boos en raar doen ! dat is de eerste keer dat ik het meemaak met een haan , ons andere hanen die waren echte goedzakken en nu ??
Hij is wel laatst bijgekomen deze lente , ons kippen waren er al ,omdat onze vorige haan gestorven is wou ik toch een andere , het zijn zijdehoenders ,dus normaal een rustig ras toch !

Ik heb wel eens een dood kippetje( al een oudje )uit de loopren gehaald , heeft hij dat nu gezien want dan is het begonnen . Ik kon over hun kopje eventjes wrijven ook , maar bij de haan plots niet meer , hij werd toen ook boos

nu ben ik telkens niet gerust als ik de ren in moet en ga met de emmer en zak stro ( waar hij ook boos op pikt en trekt ) en het luik van het kot gebruik ik als schild ook , zo moet ik nu hun hok schoonmaken ! is niet leuk ?


zondag 15 januari 2017 - 19:52
LT

LT

Ik zou hem (spijtig genoeg) vervangen
zondag 15 januari 2017 - 21:14
c j de k

C j de k

Als je daar geen probleem mee hebt kun hem altijd nog opeten
maandag 16 januari 2017 - 15:38
Roeli

Roeli

Veel mensen hebben problemen met het blauwe vlees van de zijdehoen,
maar het smaakt net als gewoon kippenvlees, hoor.
maandag 16 januari 2017 - 17:53
Polplastron

Polplastron

Ik heb dit met onze vorige haan ook gehad met periode's; blijkbaar stond het beest af en toe "hevig" (van de hormonen of zo?) en dan was het wel eens raak. Oogcontact maken en jezelf zo breed mogelijk maken is vaak een oplossing. Als je lichamelijk signalen geeft dat je bang bent, merken de meeste dieren dat meteen.

Toen het echt té gortig werd heb ik hem wel eens letterlijk bij de keel gegrepen en eens een woordje gebabbeld! Sindsdien bleef hij uit m'n buurt, ... maar als ik m'n rug naar hem toedraaide had ik nog wel eens een kras op m'n achterhoofd!

Ik zou het dus in elk geval nog even afwachten en anders ... soep van maken. Je moet mij echter niet uitnodigen want ik ben vegetariër! LOL
maandag 16 januari 2017 - 19:05
noeka

Noeka

ja leuk is anders ! vandaag een oplossing voorlopig gevonden met een bang hart erin en met een grote rol draad ! heb ze allemaal aan een kant laten lopen ( door wat sla te geven daar ) en de draad gespannen zo ik het hokje normaal kon schoonmaken en stro erin ppffff konden niet bij me en de haan ook niet hi hi
Maar is wel vermoeiend zo hoor
En ik wil hem niet wegdoen , ik kan dat niet en zeker niet opeten ! afwachten zo dan maar al
dinsdag 17 januari 2017 - 18:53
noeka

Noeka

Vandaag in kippenhok terug normaal geweest en kwam gewoon ( de haan he ) tussen de andere kipjes mee bij me staan , hij was braaf , raar maar toch maar achter de draad laten lopen en dicht gedaan zodat ik rustig hun kotje kon schoonmaken
zaterdag 4 maart 2017 - 19:25
noeka

Noeka

ha ha hier ben ik nog eens onze zijdehoender haan is nog steeds hetzelfde , zou me nog steeds aanvallen , nog steeds de draad eerst zetten , mijn man moet nu meer in hun hok ,daar gaan ze nog wat van lopen de kippen en dan loopt hij mee weg , maar bij mij niet
iedere dag denk ik nog , waarom hem nog houden ? MAAR IK KAN GEEN DIEREN WEGDOEN hij is er van kleinsaf en waar gaat hij dan terechtkomen
woensdag 21 juni 2017 - 14:36
LT

LT

Probeer dan eens aardig tegen hem te zijn: Jij bijt mij...IK bijt jou...
woensdag 21 juni 2017 - 16:34
Roeli

Roeli

Kan je hem niet een paar dagen helemaal alleen zetten ? Zonder dat hij de kippen hoort of ziet ?
Daarna is hij vast zo blij met zijn meisjes dat hij jou helemaal niet ziet staan.
woensdag 21 juni 2017 - 16:37
noeka

Noeka

Iemand veel plaats voor een haan , ik zie het echt niet meer zitten hoor !!!!!! nog steeds agressief naar mij
ik heb horen zeggen dat hij meer plaats moet hebben en meer kippen , dat hij dan braver wordt !!!! iemand veel plaats en zonder buren ,???????????
MET PIJN IN MIJN HART
vrijdag 18 augustus 2017 - 14:29
Esem

Tekst aangepast

Esem

Dat is toch normaal!! Een kip bij de haan zetten is om problemen vragen?hahahaha
grappige groetjes E,,,
maandag 4 december 2017 - 17:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon