menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Linkse slakken

Ga naar meest recente reactie

leerling

Leerling

Je hebt linkshandige mensen en rechtshandige. Niet echt een heel groot probleem, al is het voor linkshandigen bv. wel lastig knippen met een rechtshandige schaar.

Maar blijkbaar bestaan er ook linkse en rechtse huisjesslakken. Linkse huisjesslakken zijn, net zoals linkshandige mensen, in de minderheid. Maar voor hen is dat een groot probleem: linkse huisjesslakken kunnen nl. niet paren met rechtse, omdat hun geslachtsorganen t.o.v. elkaar op de verkeerde plaats zitten.

Mocht je in je tuin linkse huisjesslakken tegenkomen, weet dan dat Jeremy op zoek is naar een partner: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/wetenschap/1.2799097

P.S. De meeste huisjesslakken zijn eerder goedaardig. Ze leven vooral van afval, algen en dergelijke. Ze eten ook eitjes van naaktslakken, die wel dol zijn op uw planten.
woensdag 26 oktober 2016 - 01:47
LT

LT

Weer wat bijgeleerd en een mooie link
woensdag 26 oktober 2016 - 08:01
Marei

Marei

De meeste huisjesslakken hebben hier in onze tuin dan blijkbaar abuis: ze denken dat Hosta's, Helleborussen en diverse andere planten 'afval' zijn.........Zelfs in mijn orchideeënkasje zien ze mijn Cattleya blijkbaar aan voor een algensoort, als ik jou moet geloven.
woensdag 26 oktober 2016 - 08:35
Roeli

Roeli

Wat huisjesslakken betreft, zijn het voornamelijk de segrijnslakken die schade veroorzaken.
Die groten , met een gestreept huisje. Die hebben de bek nooit van de plant., En ,natuurlijk de naaktslakken, maar daar ging dit nu niet over.
woensdag 26 oktober 2016 - 11:05
Marei

Marei

Je hebt gelijk Roeli, maar wij weten uit eigen ervaring, en dat is altijd nog de beste leermeester, dat de z.g. 'tuinslakken' met hun mooie gele en bruine kleurtjes, niet zo onschuldig zijn dan men ons soms wil doen geloven.......Maar de segrijnslakken zijn inderdaad het ergst van allemaal.
woensdag 26 oktober 2016 - 12:45
leerling

Leerling

De segrijnslakken vliegen hier meestal een eind het bos in. De rest van de huisjesslakken laat ik met rust.

Ondertussen is er goed nieuws voor Jeremy: die heeft gezelschap gekregen van Lefty, een andere linkshuizige slak uit Ipswich. En mogelijk komt ook Tomeu uit Mallorca het gezelschap vervoegen. http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/wetenschap/1.2815038
dinsdag 8 november 2016 - 23:29
LT

LT

Leuke link
woensdag 9 november 2016 - 08:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon