menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Beukenhaag (fagus) verplanten - tips?

Ga naar meest recente reactie

Wapper

Wapper

Dag allemaal,

Ik sta op het punt enkele meters beukenhaag te verplanten. Het betreft planten van 1.3m hoog, 2 jaar geleden aangeplant. Grond is zandgrond.

Zijn er bepaalde zaken waar ik het best op let? Vb. Zo veel mogelijk grond rond kluit laten en dergelijke?

Alvast bedankt!
dinsdag 30 januari 2018 - 15:56
Polplastron

Polplastron

Hoe oud is die beukenhaag?
dinsdag 30 januari 2018 - 16:55
Tuinprins

Tuinprins

Kan nu prima verplant worden.

Belangrijk is dat de planten even diep worden geplant als ze nu staan. Te diep planten leidt op termijn vaak tot problemen. Voorts er voor zorgen dat de wortels niet uitdrogen dus meteen herplanten. Verplanten doe je het beste op een bewolkte dag met weinig wind. Verder zoveel mogelijk grond aan de kluit laten zitten maar als je niet alle wortels hebt is dat in de regel geen probleem.

Succes!


Gegroet, de tuinprins
dinsdag 30 januari 2018 - 17:33
Wapper

Wapper

@ Tuinprins: Bedankt voor de info!!! Ik had al gemerkt dat het worstelstel best wel gegroeid is sinds 2 jaar, dus best zo breed mogelijk rond wortels uitgraven? Of moger ook (beperkt) enkele wortels doorgestoken worden.

@ Polplastron: Goh, ik heb ze 2 jaar geleden gekocht bij kweker, toen waren ze ca 1m hoog. Weet niet hoe oud precies ze dan zouden moeten zijn.

woensdag 31 januari 2018 - 09:12
WiPe

WiPe

Zorg dat je zo weinig mogelijk wortels verliest. Beperkt wortelverlies is niet echt een probleem, maar je verliest meer wortels dan je zou denken.
woensdag 31 januari 2018 - 18:56
Wannus

Wannus

Misschien nog een tip : Geef na het verplanten een paar dagen flink
water .
woensdag 31 januari 2018 - 21:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon