menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Viburnum Plicatum

Ga naar meest recente reactie

MaMina

MaMina

Ik zou een Viburnum Plicatum willen aanplanten. Ik hou van de horizontale, brede groiewijze, maar merk soms in andere tuinen, grote en minder horizontale heesters. Ik denk wel dat het Viburnums zijn, maar naar welke soort moet ik op zoek?
maandag 23 mei 2016 - 20:31
sophora

Sophora

Viburnum plicatum Shasta groeit horizontaal
maandag 23 mei 2016 - 22:47
Polplastron

Polplastron

V.plicatum "Mariesii" groeit ook breder uit dan hoog en vind ik nog steeds de mooiste struik in mijn tuin ....
dinsdag 24 mei 2016 - 08:38
MaMina

Tekst aangepast

MaMina

Bedankt voor de reactie's. Ik denk dat beide geschikt zijn, maar de 'Shasta' wat kleiner blijft (max 2m). Tips zijn nog altijd welkom.
dinsdag 24 mei 2016 - 19:50
Carib

Carib

Ik heb ook de Mariesii en het is een prachtstruik. Hij staat er al zeker 10 jaar en is ruim 2 meter breed maar geen 2 meter hoog, misschien 1,75 meter. Zeer aan te bevelen.
dinsdag 24 mei 2016 - 20:03
satomi

Satomi

Dit is een informatief artikel van Ward van Teylingen over Viburnum plicatum: http://www.arboretumoudenbosch.nl/images/artikel%20aesculus%2048%20Viburnum%20Plicatum.pdf
woensdag 25 mei 2016 - 11:39
MaMina

MaMina

Ik heb me een mooie Viburnum Mariesii aangeschaft. De 'Shasta' wat niet direct te vinden en de positieve commentaren over de Mariesii, hebben me overtuigd. Zodra de uitbreiding van mijn tuintje wat verder staat, post ik een foto'tje. Bedankt iedereen
vrijdag 27 mei 2016 - 16:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon