menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Viburnum 3 meter hoog verpoot

Ga naar meest recente reactie

esthervand27

Esthervand27

Goedendag,
Ik heb in maart een 3 meter hoge viburnum verpoot. Echt een pracht van een boom was het, maar laat ik zo zeggen dat 75% van het blad eraf is. De boom valt nu niet meer uit, maar wat te doen. Moet ik de takken waar het blad vanaf is snoeien of moet ik wachten wat hij volgend jaar gaat doen? De takken voelen nog soepel, groen onder de tak etc. Ik weet niet of het dan uitloopt op de tak die zijn blad heeft laten vallen of dat je het echt moet snoeien voor nieuwe blaadjes? Kan er op de zijkant nieuwe schuiten komen?
zaterdag 18 november 2023 - 08:32
Joukje Smeding

Tekst aangepast

Joukje Smeding

Een Viburnum Tinus kun je prima snoeien. Eïnd april of half mei. Maar welke viburnum heb je staan. Omdat je het over een boom hebt. En Viburnum Tinus is een heester.
zaterdag 18 november 2023 - 10:39
esthervand27

Esthervand27

Het is een vibirnum Tinus van 3 meter hoog. Ik wil de boom alleen groot houden. Moet ik het dan toch snoeien?
zaterdag 18 november 2023 - 11:31
deHaan

DeHaan

Ik zou er niets aan doen en de tijd het werk laten doen.
zaterdag 18 november 2023 - 17:31
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Esther juist door snoeien krijg je een mooi en vol model. En eind april kun je gerust eens die kale takken terugsnoeien.ik heb het dit jaar zelfs twee keer gedaan. Zodat de postbode er droog langs kan. Bloei en mooie zaaddozen. Zie voorbeelden.

Bloemen & Planten

maandag 20 november 2023 - 09:16
Joukje Smeding

Tekst aangepast

Joukje Smeding

Zie hier de bloei ook nog even.dit komt omdat ik later nog eens heb gesnoeid. Dan valt het meteen op dat de groei juist op die gesnoeide scheuten het weer lekker fris doet. Ben benieuwd hoe hij in je tuin staat.

Bloemen & Planten

maandag 20 november 2023 - 09:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon