menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Plantjes gekocht

Ga naar meest recente reactie

Eryngium

Eryngium

Hallo ik had vorig weekend tien planten voor tien euro gekocht allemaal plantjes die over bleven van vorig jaar. Nu is de vraag wanneer deze planten buiten kunnen? Een groot deel van de planten komen der al veel wortels langs onder bij de potjes der uit.
Alvast bedankt
Groetjes
Thomas

Bloemen & Planten

vrijdag 2 februari 2018 - 21:48
LT

LT

Even wachten tot de vorst uit de grond is. Bij niet vriezend weer mag het dan. Gr. Lou
vrijdag 2 februari 2018 - 22:13
Patrikc

Tekst aangepast

Patrikc

Ik kan niet goed zien welke soorten het precies zijn...
Maar volgens mij horen die plantjes helemaal niet binnen te staan, ze gaan onterecht denken dat de winter voorbij is en beginnen groeien, terwijl het daar helemaal nog niet het seizoen voor is. Zet ze gewoon buiten, eventueel op een beschermd plekje, om ze dan volgens Lou’s instructies te planten, al vraag ik me wel af waar er ergens vorst in de grond zou zitten, deze winter nergens denk ik...

Als het niet te hard vriest en de bodem niet overzadigd is van water, mogen vaste planten gerust de hele winter door geplant worden
zaterdag 3 februari 2018 - 14:34
svoffel

Svoffel

Als ik dat zie krijg ik kriebels ..... veel plezier met je plantjes
zaterdag 3 februari 2018 - 16:37
Eryngium

Eryngium

Maar is dat dan niet gevaarlijk met de avond vorst als ik ze nu al plant of buitenzet? ja het zijn allemaal vasteplanten dat ik heb gekocht.
zaterdag 3 februari 2018 - 23:30
Patrikc

Tekst aangepast

Patrikc

Vorst is niet gevaarlijk voor deze planten.

Maar zet ze op de grond, niet op een tafeltje zoals nu, eventueel onder de bescherming van een grote struik. En als de waterhuishouding van je bodem het momenteel toelaat, zou ik ze gewoon direct planten.

Die wortelgroei die je al door de bodem ziet komen, dat is een teken dat de plant zich op de lente voorbereid, en die wortels zouden beter al in de grond op hun definitieve plaats groeien, want als je de plantjes uit hun potje gaat halen worden die wortels grotendeels afgerukt. Daarbovenop, als je de plantjes toch binnen laat staan, dan gaat al snel ook de bovengrondse groei starten, en dat is veel te vroeg. In rust weerstaan die planten de strengste vorst, maar als jij ze uit hun winterrust haalt terwijl de winter nog niet voorbij is, dat is om problemen vragen.
zondag 4 februari 2018 - 07:35
Eryngium

Eryngium

Ik zal ze na de vorst van volgende week buiten planten want met de vorst dat ze voorspelt hebben vertrouw ik het nie echt.
zondag 4 februari 2018 - 10:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon