menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Luizen

Ga naar meest recente reactie

Sonjasidoontje

Sonjasidoontje

Mijn noodzakelijk te rigoreus gesnoeide blauwe regen loopt gelukkig weer uit, er zitten nu veel dunne lange uitlopers aan. Ik ben hierenkrm blij mee.

Nu zit er helaas ontzettend veel luis op. Ik vraag me af wat er zou gebeuren als ik er niets aan doe en de natuur haar gang laat gaan.

Ik durf de plant niet veel te belasten, de twijgjes zijn zo kwetsbaar en fragiel.

Ik krijg graag advies wat ik het best kan doen. Alvast veel dank.
zondag 10 september 2017 - 09:57
LT

LT

Snoeien doe ik ook maar laat stompjes (twee ogen) staan. Dat brengt weer meer bloemen. Snoei wel meerdere keren. Waar ze in de weg zitten haal ik ze helemaal weg. Op die manier laat je hem gaan zoals je zelf wil.
Luizen worden meestal wel verorberd door andere insecten en vogels. Vaak zie je dat de toppen helemaal vol zitten. Met duim en wijsvinger ga ik er dan langs en wrijf ze zo stuk. Meer doe ik daar niet aan.

Groetjes, Lou
zondag 10 september 2017 - 11:35
Polplastron

Polplastron

Als je de natuur z'n gang laat gaan, zal het luizenprobleem normaal gezien snel opgelost zijn. Ik tuinier zo al jaren en mijn rozen (en die blauwe regen) gedijen daar goed bij!
maandag 11 september 2017 - 20:16
Sonjasidoontje

Sonjasidoontje

LT en Pol...dank voor jullie reacties, fijn. Ik doe er dan niets aan, de luisjes storen mij niet, en bestrijding kan dan enkel meer schade aanrichten.
dinsdag 12 september 2017 - 16:15
LT
dinsdag 12 september 2017 - 16:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon