menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vingerhoedskruid

Ga naar meest recente reactie

jantinelub

Jantinelub

Hoihoi,

Ik heb een vraagje Ik heb een maandje geleden vingerhoedskruid in een kas opgekweekt, binnenshuis. Nu begint het echt een plantje te worden en ik twijfel of en wanneer ik het kan verpotten naar een grotere pot en buiten op mijn balkon kan zetten.
Wat ik van internet heb begrepen zou ik het pas in oktober moeten verpotten en naar buiten moeten zetten, de winter laten staan en heb ik volgend jaar mijn vingerhoedsbloemen. Klopt dat?

Iemand die mij een beetje advies wilt geven?

Groetjes,
Jantine
maandag 3 juli 2017 - 11:46
c j de k

C j de k

Beter eerder buiten zetten dan kan de plant aan het buitenleven wennen , als je het in oktober pas doet zal de overgang veel te groot zijn
maandag 3 juli 2017 - 12:19
jantinelub

Jantinelub

Maar wat is eerder? Kan ik ze nu al buiten zetten? Of toch handger als ik dat aan t eind van de zomer (augustus) doe?
maandag 3 juli 2017 - 13:55
sugar

Sugar

Dat kan perfect nu, die zijn zo winterhard als maar kan zijn
maandag 3 juli 2017 - 18:33
rivofa

Rivofa

De rozet kan in de winter lelijk worden maar daar moet je niks van aantrekken, in de lente komt dat helemaal goed.
maandag 3 juli 2017 - 19:57
jantinelub

Jantinelub

yeaah dus ik kan mijn vingerhoed dus toch nu verpotten en fijn naar buiten doen Dat zal ze fijn vinden!
dinsdag 4 juli 2017 - 11:28
Roeli

Roeli

Maar niet in de volle zon hoor.
Hij/Zij moet eerst buiten wennen.
dinsdag 4 juli 2017 - 11:45
zuurtje

Tekst aangepast

Zuurtje

Ik hoop dat Jantine jouw belangrijke berichtje op tijd heeft gelezen Roeli
Ineke
dinsdag 4 juli 2017 - 14:34
jantinelub

Jantinelub

Ja kwam er achter dat ik geen aarde had, en ik weet inderdaad dat ik ze niet gelijk in de volle zon kan zetten
woensdag 5 juli 2017 - 19:27
bluedream

Bluedream

De jonge planten van dit jaar geven volgende jaar de bloemen. Zijn prima winterhard. Halfschaduw in begin na verpotten is beste. Ik heb de roze en de witte in de tuin er.
donderdag 20 juli 2017 - 21:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon