menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Paprikas

Ga naar meest recente reactie

miake

Miake

Ik heb nog paprika's buiten staan die nog wat moeten bijkleuren. Zijn ze bestand tegen de aankomende vroege vorst of pluk ik ze beter om in de kelder nog wat bij te kleuren ?
donderdag 8 oktober 2015 - 08:59
Thefizyx69

Thefizyx69

Ik zou ze plukken. Veel groeien en rijpen zullen ze toch niet meer doen. Je hebt ook kans dat ze rot beginnen worden door de vochtigheid die er snachts is. Bij laten kleuren is niet echt nodig. Als je wilt kan je ze ook zo versnijden. Is maar net wat jezelf wilt.

Mvg,
Christian
donderdag 8 oktober 2015 - 11:05
myriam56

Myriam56

Awel , d'as al een gedeeltelijk antwoord op ook mijn vraag, maar ik wou ook nog graag weten of ik de paprikaplanten in huis kan overhouden.... dat wil zeggen wij stoken niet gans de zaak plat naar tropische temperaturen meestal is het bij ons 20 gradeb in huis.... omdat we altijd bezig zijn in de schuren enfin in de boerderij !! ...dankjewel op voorhand
donderdag 8 oktober 2015 - 19:53
Thefizyx69

Thefizyx69

Ik heb het al eens geprobeerd maar was niet zo'n succes. Krijgen niet echt vruchten meer enkel heel klein.

Mvg
vrijdag 9 oktober 2015 - 12:17
myriam56

Myriam56

dag kabouter.... ik heb ze toch binnen gehaald, ze beginnen nu er pas goed uit te zien... beter dan in de open lucht..; ik denk veel te warm geweest...

Groenten

vrijdag 16 oktober 2015 - 19:27
jdcoster

Jdcoster

Die planten tot na de winter overhouden (als dat de bedoeling is) zal niet lukken. In huis is er te weinig licht en de dagen zijn tekort.
maandag 19 oktober 2015 - 23:37
myriam56

Myriam56

Dag Joël , ze zagen er deze zomer ook niet al te gezond uit door veel te warm... te staan... ze komen nu precies op hun posietieven
zaterdag 31 oktober 2015 - 20:07
verbena46

Verbena46


Paprika's houden echt van warmte en zon.Hier waren de temperaturen deze zomer plm 38-40 gr.
We telen plm een 40 tal in volle grond die we eerst bemesten.
Nog nooit zo'n goede opbrengst gehad als dit jaar.
Freezer vol en heel veel op de bbq.!!


gr.Verbena


Groenten

zondag 1 november 2015 - 14:44
myriam56

Myriam56

waauw !
maandag 15 februari 2016 - 10:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon