menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Druivelaar

Ga naar meest recente reactie

angiekje

Angiekje

De pup heeft net (bijna) het ergste gedaan dat hij kon doen zonder zichzelf of iemand anders iets aan te doen: hij was op een stok aan het bijten... maar dit was dus een wijnstok die ik een dikke maand geleden gepland had...

Alle blaadjes zijn eraf gebeten, hij had nog niet veel wortel, dus daar is er weinig verschil te zien. En dan tandafdrukjes in de stok (vooral het stuk dat onder de grond zit)...

Ik heb deze terug in de grond gezet van waar hij kwam en heel veel water gegeven, maar vrees dat het kapot is. Heeft er iemand tips? Of kan er iemand met meer zekerheid zeggen of hij het nog kan halen of niet?
vrijdag 30 mei 2014 - 17:57
Marei

Marei

Ach Angiekje heb jij even pech! Niet boos zijn op die kleine deugniet hè, die is speels en weet niet beter. Of je wijnstok het zal redden is natuurlijk moeilijk te bepalen van hieruit. Wat je wel kunt doen is zorgen dat het niet nog een keer gebeurt. Beveilig de wijnstok met een stuk gaas, dat zet je vast in de grond met wat bamboestokken, maar beter nog met ijzeren pinnen. Of wikkel er kippengaas omheen. Zorg in elk geval dat de pup er niet meer bij kan.
Dus uithuilen en opnieuw beginnen, it's all in the game!

Groetjes, Marei.
vrijdag 30 mei 2014 - 19:03
jdcoster

Jdcoster

Ik zou de hond naar het asiel doen
vrijdag 30 mei 2014 - 22:49
Marei

Marei

Ben jij zo harteloos?
zaterdag 31 mei 2014 - 07:24
BOSVROUW

BOSVROUW

Jonge puppy's en tuinen gaan niet zo best samen! Hier ook steeds de mooiste planten vernietigd! Maar dat moet je er voor over hebben, ze zijn als peuters! Op zulke momenten moet de opvoeding streng zijn,en zwaar berispen! Zou de druif toch nog niet opgeven, en ZEKER NIET DE PUP!
zaterdag 31 mei 2014 - 09:37
angiekje

Angiekje

We gaan de pup zeker niet opgeven, die komt trouwens uit het asiel omdat ze te lelijk wss om te verkopen volgens de fokker hoe zielig kan je zijn (ze is zelfs niet lelijk maar ziet er gewoon niet uit als een standaard dalmatiër --> pup is niet de hond op de foto)

Ik heb ze streng aangepakt, lang hou ik dat niet vol, maar ik weet van de vorige hond dat dat op lange termijn wel effect heeft

Enfin tot daar het niet-relevante deel

Ok; ik zal straks draad halen en zal trachten de plant erdoor te halen.

Merci voor alle tips in elk geval al een geluk dat het de kleinste druivelaar was en niet die ernaast die intussen 3 ferme zijtakken heeft en het opmerkelijk beter doet dan de andere twee. Wss dacht de hond dat dit gewoon een takje in de grond was ofzo...
zaterdag 31 mei 2014 - 10:56
BOSVROUW

BOSVROUW

Het zijn gewoon deugnieten!!! (op z'n antwerps)
zaterdag 31 mei 2014 - 20:52
jdcoster

Jdcoster

Ben jij zo harteloos?

Ik ben gewoon de knecht van vier aristokatten en moet dus een beetje anti-hond zijn om mijn bazen te vriend te houden
zaterdag 31 mei 2014 - 21:11
jdcoster

Jdcoster

Dat citeren lukt me dus nog niet
zaterdag 31 mei 2014 - 21:29
Marei

Marei

Och wat geeft dat, 't is toch wel begrepen!
Enne....qua voorliefde sluit ik me volledig bij je aan...
zaterdag 31 mei 2014 - 21:34
BOSVROUW

BOSVROUW

Ik ook hoor!
zondag 1 juni 2014 - 21:23
angiekje

Angiekje

Ik uiteraard niet

In elk geval ik wou jullie op de hoogte brengen: de druivelaar begint terug blaadjes te krijgen

Fruit

donderdag 26 juni 2014 - 14:09
Marei

Marei

Nou, en dáár ging de topic tenslotte over hè, Angiekje, je druivelaar beloont je geduld!!!
Enne.....kattenliefhebbers zijn nog geen hondenhaters hoor.......

Groetjes, Marei.
donderdag 26 juni 2014 - 19:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon