menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Fruit frambozen

Ga naar meest recente reactie

lilianero

Lilianero

Hallo Allemaal,
mijn frambozenstruik geeft nog steeds vruchten,mogen de toppen er reeds af en hoe en wanneer snoei ik die het best
dinsdag 8 oktober 2013 - 14:34
powerlite

Powerlite

niet aankomen.
vruchten zullen blijven komen tot de eerste vorst. 2 jaar geleden had ik nog verse frambozen in december.

Snij de takken met de grond gelijk af in januari-februari-maart
dinsdag 8 oktober 2013 - 19:38
lilianero

Lilianero

Hartelijk dank,
hiermee kan ik verder,Groetjes
woensdag 9 oktober 2013 - 08:37
Boerke

Boerke

Ik zou eerst kijken hoe een soort het is .
Ik heb een soort die draagt twee maal per jaar . Ik heb die enkele jaren gekocht in Beervelde. Die draagt het eerste jaar op eenjarig hout (nu dus ) en dan in het volgend jaar . Zijn die dan geoogst en de nieuwe scheuten zijn er ,dan pas ga ik over tot de snoei van de oude takken.
Dus als de vrucht op eenjarig hout staat dan zou ik ze zeker niet snoeien .
Er zijn dan andere soorten die tot de vorst vrucht geven .
zaterdag 19 oktober 2013 - 13:22
lilianero

Lilianero

Bedankt voor de tip
Ja ik pluk nog steeds 0,5kg in de week en de planten staan al reeds vol met nieuwe takken en scheuten en er komen nog al maar nieuwe bloempjes en vruchtjes aan, dus maar verder plukken (tot het vriest zeker?).
groetjes en bedankt
zondag 20 oktober 2013 - 13:26
sugar

Sugar

Boerke, alle herfstframbozen dragen nog wat fruit in het tweede jaar. Zelf vind ik dat fruit niet de moeite om te laten staan (zomerframbozen zijn véél lekkerder en je herfstframbozen geven sneller vruchten (en meer) indien je ze niet laat remonteren
zondag 20 oktober 2013 - 17:33
Boerke

Boerke

Bedankt voor de uitleg sugar .
Naast deze soort heb ik gele en rode zomerframbozen . Mijn buur verschoot omdat hij gele frambozen nog nooit gezien had . Hij vond ze nog lekker ook .
zondag 20 oktober 2013 - 18:04

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon