menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aardbeien in kas

VanHuffel

VanHuffel

Augustus vorig jaar heb ik een kas gekregen. Ik heb er gemengd compost met tuinaarde en zand ingedaan. 13 september heb ik er 30 Elsanta aardbeiplantjes in gezet. Deze zijn steeds minder geworden in plaats van gegroeid. Het is voor mij allemaal de eerste keer. Heb nooit een groentetuintje gehad. Nu ben ik bang dat dit niets gaat worden. Wat raden jullie mij aan. Ze wegdoen en nieuwe plantjes kopen of afwachten. Dank voor uw hulp
donderdag 28 februari 2013 - 10:30
Marei

Marei

Waarom heb je die aardbeien in de kas gezet en niet gewoon buiten in de (moes)tuin? Aardbeien hebben trouwens goede grond nodig en geen zand. De tijd om aardbeienstekken in de (volle) grond te zetten was wel goed. Dat d
donderdag 28 februari 2013 - 10:44
marcote

Marcote

Inderdaad zand hebben ze niet nodig ik heb ook aardbeienplantjes in de kas staan die beginnen nu langzaam te groeien dus wacht het nog even rustig af.Ik neem aan dat het een koude kas is [dus niet verwarmt]en inderdaad zet er gerust een paar in de tuin is net zo lekker mocht je last van slakken krijgen die je aardbeitjes opeten strooi er kattegrit omheen ze hebben een hekel aan kalk.
donderdag 28 februari 2013 - 11:32
marcote

Marcote

Heb een een foto genomen van de aardbeiplant in de kas daar zie je het begin van zijn groei periode

Fruit

donderdag 28 februari 2013 - 16:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon