menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kiwibes issai

Ga naar meest recente reactie

marero

Marero

ik heb een kiwibes issai staan en daar komen nu volop de bloemen open, ik weet dat hij zelfbestuivend is maar de vraag is, doet hij het helemaal alleen of is het de bedoeling dat ik met een penseel aan het werk gaan om zeker te zijn van bevruchting?
zaterdag 9 juni 2012 - 14:41
BOSVROUW

BOSVROUW

Hij doet dit helemaal alleen, want bij mij staan er reeds besjes aan; Of ze met dit kikkerweer ook nog rijpen is een andere vraag. Hij staat er al wel het tweede jaar en draagt voor de eerste keer!
zaterdag 9 juni 2012 - 17:23
monique217

Monique217

Ik heb hem al drie jaar en voor het eerst besjes.............dacht ik want het bleken knopjes te zijn nu zijn het bloempjes
Hopelijk dit jaar een keer besjes
zaterdag 9 juni 2012 - 21:34
BOSVROUW

BOSVROUW

Oei, dan zullen het bij misschien ook bloempjes zijn, maar de besjes worden steeds groter!
zondag 10 juni 2012 - 08:44
monique217

Monique217

haha ja dat vond ik ook, mijn ene besje was ook bijna een cm doorsnee dus dat gaat goed dacht ik. Totdat het een bloempje werd
Hopelijk dit jaar wel besjes, vorig jaar wel een paar bloemetjes maar geen besjes
Nu ook geen overweldigende bloei hoor, denk 6 bloemetjes en dan houd het wel op
zondag 10 juni 2012 - 11:45
monique217

Monique217

na de bloei dacht ik........nu zullen er wel besjes komen maar ik kan niks meer vinden , het zijn helemaal geen besjes geworden.......snikkk
vrijdag 6 juli 2012 - 21:44
BOSVROUW

BOSVROUW

Hier ook hetzelfde. De eerste besjes (dacht ik) werden uiteindelijk bloempjes... en nu niets meer te zien. Volgend jaar beter! Ga dan de ranken terugsnoeien en wat meer geleiden. Zitten nu redelijk dicht bij elkaar. misschien niet genoeg lucht of zonlicht. Wie weet!
zaterdag 7 juli 2012 - 00:42
monique217

Monique217

ik denk dat ie gewoon niet zelfbestuivend is, dat dat het probleem is
Ik heb ook frambozen en kruisbessen en die zitten soms ook op plaatsen waar helemaal geen zon komt, onder het blad bijv maar daar heb ik heerlijk van gesmuld dus ik denk niet dat dat het probleem is.
zaterdag 7 juli 2012 - 08:27
WiPe

WiPe

De plant is wel degelijk zelfbestuivend. Hier draagt hij jaarlijks vrucht, maar in een nat voorjaar durft de bestuiving wel eens slecht tot zeer slecht te zijn.
zondag 8 juli 2012 - 18:08
monique217

Monique217

ja dat geloof ik dat ie zelfbestuivend is maar ik vraag me af of ik wel een echte heb omdat ik nog steeds geen vrucht gezien heb in die jaren, dus of die van mij wel zelfbestuivend is.
zondag 8 juli 2012 - 18:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon