menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Blauwe bes in pot binnenzetten

Ga naar meest recente reactie

apekrul

Apekrul

Hoi iedereen,

Bij wijze van experiment heb ik twee blauwe bessenstruiken in de volle grond geplant en twee exemplaren in potten. Zou ik deze laatste tijdens de winter best beschut wegzetten (in het tuinhuis of onder de carport bijvoorbeeld), op een andere manier beschermen (stro erover) of is dat niet nodig?
maandag 27 september 2010 - 10:43
Eve

Eve

Wij hebben ze alleen in potten en die blijven buiten staan - het is wel op een zuiders, vrij bescherm terras.


maandag 27 september 2010 - 12:56
guy_fruit

Guy_fruit

Blauwe bessen zijn zeer winterhard en hoeven niet binnen te overwinteren. De wortels van planten in pot zijn wel gevoelig voor strenge vorst.
Je zou de potten ook buiten in de grond kunnen ingraven zodat enkel een potrand van 2-5 cm nog boven de grond komt.

Guy
maandag 27 september 2010 - 20:27
Visio

Visio

Ik heb er ook 3 in potten staan en laat ze al 2 jaar gewoon buiten staan in de winter zonder bescherming.
Nog geen problemen mee gehad.
donderdag 30 september 2010 - 20:56
Paulien

Paulien

Ik heb zeker al 5 jaar een grote blauwe bes in pot staan, daar mijn tuingrond eigenlijk niet zuur genoeg is en vrijwel alleen uit zand bestaat. Ik hou daarom graag zuurminnende struikjes als blauwe bes, vossenbes en blauwe bosbes in een pot die ik vul met een mengsel van turf, schors/schaafsel en een beetje potgrond. De blauwe bes staat bij mij op een zonnige plaats zonder enige bescherming in de winter en heeft er dus al een aantal prima overleefd.

Mvg. Paulien
dinsdag 5 oktober 2010 - 22:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon