menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vraagje over pepino

Ga naar meest recente reactie

rialle

Rialle

Mijn Pepino heeft verschillende vruchten, maar ik vraag me af of ze wel nog rijp worden. De grootste is zo'n 8 cm nu, en de rest allemaal kleiner. Ik moet zeggen dat ze wel redelijk snel groeien.
Wanneer heeft de vrucht z'n grootte bereikt en wanneer begint hij te kleuren want ze zijn nog allemaal groen.

Klopt het dat ik het beste in september stekjes neem (nu dus)?

Groetjes Rialle
vrijdag 11 september 2009 - 14:46
Thanja

Thanja

Hier zijn kortgeleden al enkele topics over gegaan. Ik denk dat deze: http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=1&sid=6&page=1&tid=28252 je vraag wel zal beantwoorden.



vrijdag 11 september 2009 - 20:21
rialle

Rialle

Dank je Thanja voor de link naar deze topic. Hier staat idd alles in wat ik vraag.

Ik had al wel gezocht met de zoekfunctie, maar sinds dat veranderd is de laatste keer (er staat nu bv niet meer bij van wie die topic is) vind ik het vervelend zoeken, en na een topic of 10 gelezen te hebben vond ik het wel genoeg want ik had nog steeds niet gevonden wat ik zocht.

Groetjes Rialle
zaterdag 12 september 2009 - 09:49
JovanDreumel

JovanDreumel

Dit zijn vruchten, die ik dit jaar voor het eerst heb. Geproefd heb ik ze nog niet, want ze moeten eerst op de foto en nog een beetje narijpen. Maar het moeten lekkere suikerzoete vruchten zijn die naar meloen en peer smaken. Het is een snoepje uit de tuin zegt men. Deze komen uit de volle grond, maar ik heb ze ook in pot als terrasplant. Eerst dacht ik dat er geen vruchten aan zouden komen, maar nu heb ik er toch behoorlijk wat. Dus blijf ik hopen, dat ze ook lekker zijn.


[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 12 september 2009 - 17:15
danny2

Danny2

Hallo Jo,

waarom heb je ze onrijp afgeplukt, zonde hoor, dit doe je als ze nachtvorst geven, hoewel ik ze dan eerst nog afdek tot het te fel gaat vriezen. Ze worden pas echt lekker als ze geel-oranje aan de struik kunnen rijpen. Zo groen doet me denken aan de vruchten in de supermarkt die ook niemand lekker vind.

groetjes danny
zondag 13 september 2009 - 21:47
alextam

Alextam

Hey,

Hoe smaakt eigenlijk een pepino?

Alex
zondag 13 september 2009 - 22:52
JovanDreumel

JovanDreumel

Ik heb ze nog niet geproefd, want ze moeten nog narijpen bij mij.
zondag 13 september 2009 - 23:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon