Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Onze pomp stopte plots met pompen , na dikwijls de boel opengedaan te hebben zagen we dat het schepradertje naar de andere kant draaide zodat er enkel in het water geroerd wordt ipv te pompen . Het is het originele snoer dat aan de pomp " gegoten " is en de pomp is maar 2 jaar oud.
Ook die cilinder waar de scheppen aanhangen heb ik ook uitgehaald en schoongemaakt. Aan het motOrgedeelte kan je gewoon niet aan , geen schroef te zien .
Iemand sprak me van twee- of drie-fazig maar met mijn beperkte kennis van elektriciteit sta ik ook nergens . Eerst merkte ik dat ze weinig water doorgaf en ben ik de darmen gaan doorblazen en doorspoelen met een tuinslang. Toen bleek dat dit geen zoden aan de dijk bracht dacht ik dat de dichting niet meer afsloot en er een gedeelte water door de kieren ontsnapte. Tot ik de pomp in werking stelde zonder de huls waar de afvoerslang op zit en zo het rotortje met de schoepen in de verkeerde richting zag draaien .
Heb je de rotor exact hetzelf terug in geplaatst? bij sommige pompen is het mogelijk dat hij er op een bepaalde manier in moet zitten anders draait hij de verkeerde kant weer op.
Hoe is het hiermee afgelopen?
Ik heb nog een kleine opmerking hierover. Bij men vader in de vijver lag een pomp die, wanneer ze verstopt raakte, even in de andere richting draaide, om zichzelf terug vrij te maken. Mss heeft jouw pomp ook zo'n functie, maar is hij "blijven haperen" ofzo?
Ha ja , teruggebracht naar de winkel en een gans nieuwe pomp gekregen ( heb opgelegd voor een zwaarder model)
Ondertussen is me opgevallen dat binnen in huis ook een en, ander verkeerd loopt; schakelaars die vroeger in beide richtingen werkten om bv. het licht in de garage aan te steken werken nu enkel in een richting. Ter verduidelijking: vroeger stak ik het licht aan bij de ingangsdeur van de garage en deed het licht uit aan de garagepoort , kon ik dan terug de twee schakelaars gebruiken om aan of uit te doen. Nu doe ik het licht aan bij een schakelaar en uit bij een andere maar moet ik wel in het donker de garage door lopen om aan de garagepoort het licht aan te steken als ik het eerder daar had uitgedaan !
Gans vorig jaar zijn er in de buurt zware wegeniswerken geweest waarbij regelmatig de stroom , al dan niet na een verwittiging, uitviel! Dat zal volgens mij de dader geweest zijn !