menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Oleanders zien er slecht uit

yvdv32

Yvdv32

Hallo,
Wat is er aan de hand met mijn oleanders? Dit is de eerste keer dat ze zo de winter uitkomen. Ze stonden ingepakt in vlies buiten tijdens de winter. Enkel bij de paar dagen echte koude heb ik ze even binnen gezet op een koele plaats. Een heeft verdorde bladeren, de bladeren van de andere zijn helemaal slap. Nochtans water gegeven. Ik heb ze net verpot in de hoop dat verse grond misschien kan helpen. Wanneer ik over de stengels kras, is de tak eronder nog groen. Dus ga ik er van uit dat ze nog leven. Wat kan dit zijn en hoe genees ik ze?
Ik dacht eerst misschien toch te koud gestaan, maar in de buurt staan er in volle grond en in potten buiten, zonder vlies.En die zijn wel de winter doorgekomen, weliswaar ook beetje gehavend.
Alvast bedankt voor jullie reacties

Tropische Planten & Kamerplanten

woensdag 1 mei 2024 - 17:12
Patrikc

Tekst aangepast

Patrikc

Ze zijn net zoals die andere waar je over spreekt ‘gehavend’ de winter uitgekomen.

Buiten ingepakt met een vlies is verre van ideaal.

Ik hield de mijne in de zomer buiten, in het late najaar nog zolang mogelijk in de serre, daarna nog even in de veranda, en in putteke winter vorstvrij in het geïsoleerde tuinhuis, in de lente andersom. Ging jaren prima, steeds in goede conditie en rijke bloei, maar ik werd het beu en heb hem opzettelijk laten doodvriezen.

Ik vond het vergeleken met andere kuipplanten die veel meer voldoening geven toch een zorgenkindje…
woensdag 1 mei 2024 - 21:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon