menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie heeft wijze nepenthes raad?

Wailer

Wailer

Beste mensen,

Na lang zoeken toch maar een account aangemaakt, ik heb namelijk een nepenthes en heb daar wat advies voor nodig. Hopelijk kan eeen ervaringsdeskundige mij helpen.

Ik heb ook 2 fotos toegevoegd.

Ik heb deze ooit, denk jaar of 6 geleden al miniplantje gekocht.. echt heel. Nu is hij best groot geworden (waar ik trots op ben). Met regelmaat ook bekers, die van zichzelf ene laagje water hebben. Volgens mij is dat een teken dat de plant het naar zn zin heeft.

Maar nu hij zo groot is geworden .is de stam gaan hangen... Wat zal ik doen? Verpotten en m laten hangen? Of verpotten en aan een stok vastzetten?

Daarbij zie je onderaan waar de stam uit de aarde komt.. 3 kleine plantjes aan komen volgens mij. Dit zijn volgens mij niet gewoon nieuwe blaadjes...maar nieuwe plantjes, zo lijkt het! Eentje heeft er zelfs een mini bekertje.aanzitten.

Hoe kan ik en zal ik deze voorzichtig er af halen en proberen tot plant op te kweken?

Hopelijk kan iemand mij een duwtje in de juiste richting geven... Overigens is de standplaats nu achter het raam, waar tuin op noorden is. En krijgt regenwater. Gaat ie lekker op

Ik kijk uit naar de reacties!

Alvast dank!

Tropische Planten & Kamerplanten

vrijdag 21 juli 2023 - 07:38
Polplastron

Polplastron

Nepenthes verdraagt best wel wat snoei; het kan daarna wel even duren eer de plant terug aan de groei gaat.
woensdag 23 augustus 2023 - 18:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon