menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Alocasia blacky

Ga naar meest recente reactie

loucka

Loucka

hallo,kan er mij iemand helpen.Ik heb dit jaar bij Exotica in Nijlen een alocasia blacky
gekocht.deze staat er nu zeer mooi bij.Bij exotica hebben ze mij verteld dat deze soort winterhard is.Maar hoe moet ik deze plant nu beschermen in de winter.Als het toch harder gaat vriezen,gelijk zone 7
woensdag 20 november 2013 - 01:09
RdB

RdB

Winterhardheid en Alocasia gaan m.i. niet samen. Natuurlijk, in een milde winter op een beschutte plaats met een flink winterdek zullen ze wellicht terugkomen maar elders? Dus of naar binnenhalen of een echt flink winterdek aanbrengen nadat het blad door de eerste nachtvorsten is afgevroren en dan maar hopen.

Ruud
woensdag 20 november 2013 - 09:44
loucka

Loucka

Beste Ruud

Je zou eens moeten kijken op;http://www.plantencentrumexotica.com/ bij de catalogus Winterharde Exoten dat is dan het 2de laatste
woensdag 20 november 2013 - 12:40
Bombycilla

Bombycilla

Als je de handel hierin meer vertrouwt dan moet je haar maar buiten laten.
Ik zou haar naar binnen halen.
In de lijst van winterharde exoten staan veel planten die geen winter in Nederland overleven.
Daar trappen dus jaarlijks weer tientallen in
woensdag 20 november 2013 - 19:04
pollux

Pollux

Speel op veilig , haal uw plant binnen
Vermeerder hem volgend jaar , en test het dan is uit en laat het hier weten

Ik denk dat je dan gaat blij zijn dat je hem nu binnengehaald hebt
grt
woensdag 20 november 2013 - 20:13
loucka

Loucka

Deze plant is nu een 1,20m hoog.Moet ik hem dan uit graven,en de stam er van af snijden.En alleen de wortel bewaren.Of hoe moet ik dat doen.Want deze staat wel in volle grond.
Ik heb wel drie planten in de garage in pot staan,die ik van de zomer van uitlopers gestekt heb.Moest er iets gebeuren met de moeder plant.
Maar laat mij eens weten hoe ik het nu met de moederplant moet doen
donderdag 21 november 2013 - 02:06
RdB

RdB

Ik heb op die site gekeken, wat een oplichters hé, daar staat heel wat tussen dat kansloos is. Opvallend veel schrijffouten in de namen, maar dat terzijde.

Wat je kunt doen met de moederplant? Afscheid nemen of hopen op een heel zachte winter. Immers, wat je moet doen staat al in mijn eerste antwoord, maar kennelijk bevalt je dat niet.

Ruud
donderdag 21 november 2013 - 08:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon