menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verzorging ensete

Ga naar meest recente reactie

sbeetje

Sbeetje

Hallo

Even een vraagje voor de ensete bezitters: wanneer brengen jullie uw ensete terug naar buiten? Ik weet dat het een beetje vroeg is, want de winter moet nog beginnen.
Ik heb een musa basjoo en sikkimensis die ik steeds eind maart buiten zet. Voor de ensete is dat wat vroeg zeker?

grtjes

sam
zaterdag 6 november 2010 - 15:17
lisa

Lisa

Sam. het liegt eraan hoe warm het is in maart..ik heb ze in april buiten gezet wanner ik zeker weet dat geen vorst meer in uitzicht is..ofwel ze wel een beetje vorst verdragen kunnen..als ze dann wel beschermt zijn..waneer de ensete ouder is kann ze beter tegen iets vorst.
groetjes
Lisa
zaterdag 6 november 2010 - 15:27
printemps

Printemps

Ikzelf durf ook mijn citrussen vroeger buten te zetten dan 15 mei
Ik hou dan wel het veerbericht goed in de gaten en doe er snachts vlies over de planten of als het kan even terug binnen voor de nacht

mvg
zaterdag 6 november 2010 - 15:27
moetje1951

Moetje1951

De meeste Ensete soorten kunnen gerust wat vorst verdragen, maar dit mag niet te lang duren. Ik wacht tot begin april, hangt er wel vanaf welk voorjaar het is en ...zoals Printemps zegt: het weerbericht in de gaten houden!
zondag 7 november 2010 - 20:22
sbeetje

Sbeetje

Bedankt voor de tips! Heeft de plant bescherming nodig tegen de regen, als de plant begin april al naar buiten gaat?

Ik heb al verschillende ensete's verloren door de plant te overwinteren in een onverwarmde serre. De plant kreeg dan wel bescherming, maar ik denk niet genoeg, ofwel kan deze plant gewoon niet op deze manier overwinterd worden.

grtjes
maandag 8 november 2010 - 12:28
lisa

Lisa

sam,zt kan wel eventjes tegen vorst zal onverwacht hat toch nog koud worden..maar in het allgemeen de plant is het beste op zo 10 °C te overwintern..

groetjes
lisa
maandag 8 november 2010 - 17:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon