menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Oleander

Ga naar meest recente reactie

Tuinvroeter

Tuinvroeter

ik heb een roze en een rode oleander in pot staan op dezelfde plaats.
De roze bloeit al geruime tijd, maar de rode vertoont wel bloemknoppen die al een tijdje op openspringen staan , maar nog altijd niet openbloeien! Wat zou er mis mee zijn?
Wie kan mij helpen??
zondag 31 augustus 2008 - 20:49
LauraK

LauraK

Vreemd dat hier nog niet op geantwoord is!
Ik heb vrijwel dezelfde ervaring als jij, maar dan met oleanders met enkele en met dubbele bloemen.
De oleanders met enkele bloemen bloeien al een hele tijd, en ook behoorlijk uitbundig, terwijl de
exemplaren met dubbele bloemen wel bloemknoppen hebben, die open lijken te gaan, maar dat (nog
steeds) niet doen. De standplaats en de verzorging zijn precies hetzelfde, maar toch is er verschil in
bloei. Mogelijk zijn de roze (en enkelvoudige) toch sterker dan de andere soorten; een andere
verklaring zou ik er niet voor kunnen bedenken.

Groeten van Laura.
woensdag 3 september 2008 - 19:53
matteke

Matteke

Dat had ik vorig jaar ook met mijn dubbele. Ik heb hem dan in mijn exoten-perkje met bloempot en al ingegraven en hij heeft toen na een tijd gebloeid. Dit jaar nog geen bloem gezien waarschijnlijk door de vele regen en weinig zon. Maar de bloemknoppen van de dubbele kunnen elk moment bloemen voortbrengen.
woensdag 3 september 2008 - 20:01
michelloon

Michelloon

Bij mij ook hetzelfde. Heb de pot op 'n plaats gezet waar hij de meeste zon krijgt, als hij tenminste schijnt en zie de bloemen zijn in het weekend allemaal open gegaan. Eindelijk!!
woensdag 3 september 2008 - 22:18
Wewe

Wewe

Hallo,

Ik heb enkele tips die misschien kunnen helpen. Voor de ene soort gelden die waarschijnlijk al meer dan voor de andere.

-Oleander moet in volle zon staan om te bloeien. En de zon heeft nu niet bepaald overvloedig geschenen.
-Ergens gelezen: Tijdens de winter moet hij een koudeperiode doorgaan om volgend jaar veel te bloeien. Een koudeperiode is geen vorstperiode, maar bvb 5 graden.
-Oleanders moeten regelmatig voeding krijgen anders wordt het niets. Vandaar dat hij het in volle grond plots wel doet.
-Oleanders zijn ook zuiperds! In de volle zon geef je best dagelijks water.

Veel succes,
Werner
dinsdag 9 september 2008 - 21:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon