menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hulp bij herkennen onkruid

Ga naar meest recente reactie

Rick2

Rick2

Beste allen,
Het onkruid op bijgevoegde foto plaagt mijn gazon (kleigrond). Het heeft meerdere lange ondiepe uitlopers. Kan iemand me vertellen welk onkruid dit is?

Bij voorbaat dank!

Tuinaanleg & Onderhoud

zondag 3 maart 2024 - 09:24
LT

LT

Zou Kruipende boterbloem kunnen zijn. De een wil een gazon als een biljartlaken....De ander ziet er ook graag bloemen in...
zondag 3 maart 2024 - 09:55
Rick2

Rick2

Tijd om de roundup uit de schuur te halen
zondag 3 maart 2024 - 11:13
Patrikc

Patrikc

Tijd om de roundup uit de schuur te halen


Belachelijk…

Ook maar ineens een afspraak bij de oncoloog maken dan.
zondag 3 maart 2024 - 12:19
leerling

Leerling

Oh, ja: vooral roundup gebruiken. Is je gras er meteen ook aan. Om maar van het bodemleven te zwijgen.

Ja, dat is kruipende boterbloem. En dat is een plant die ik niet langer bestrijd in ons "grasveldje".

"De kruipende boterbloem is een geweldige plant voor wilde dieren, met zijn nectar- en stuifmeelrijke bloemen die aantrekkelijk zijn voor bijen , vlinders en zweefvliegen. Om deze reden is hij opgenomen in de lijst van RHS Planten voor Bestuivers. Kruipende boterbloem is ook een voedselplant voor een reeks andere wezens, waaronder kevers, sprinkhanen, bladmineerders en vogels."
(Vertaald uit https://www.rhs.org.uk/weeds/creeping-buttercup)

Als je toch wil bestrijden, dan vind je daar tips.
(Als je Engels wat hulp kan gebruiken, kan je de tekst kopieren naar https://www.deepl.com/translator#en/nl/)
zondag 3 maart 2024 - 12:38
Henk-Willem

Tekst aangepast

Henk-Willem

Kruipende boterbloem een "onkruid" of "plaag"? Geen antwoord op de vraag, maar Inderdaad een zeer nuttige plant voor solitaire en sociale bijen en wespen, vlinders of zweefvliegen. Waardevoller dan al die duizenden tot miljoenen grassprietjes van je gazon samen.
woensdag 6 maart 2024 - 23:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon