menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke vaste plant kiezen

clarissk

Clarissk

Ik heb in mijn tuin een border aangelegd met als bodembedekker ooievaarsbek.
Daartussen had ik een 30 tal sieruien staan maar deze zijn dit voorjaar niet meer bovengekomen !
Nu ben ik op zoek naar een andere vaste plant die ik tussen de bodembedekkers kan zetten.
We zitten hier op zandgrond, de grote van de border is 1,5 m breed en 7m lang. Het stuk geniet van de zon tot kort na de middag.
Weet hier iemand wat mooi zou staat in deze border ?

Alvast vriendekijke dank,
dinsdag 5 mei 2015 - 09:49
Polplastron

Polplastron

Op dat stuk grond kan heel wat groeien. Veel hangt af van de kleuren die je reeds in de tuin hebt. "Ooievaarsbek" ofwel Geranium (tuingeranium) bestaat in zeer veel soorten en variëteiten met zeer uiteenlopende bloemkleuren, bloemgroottes, bladvormen en bladkleuren kennen.

In zo'n border zouden o.a. pioenen, (hogere) rozen, lavendel, Salvia nemorosa, Echinacea, Buddleja, ... het allemaal goed kunnen doen, maar zoals gezegd moet je eerst kijken wat past bij de sfeer van je tuin en eventueel bij de "ooievaarsbek" die je al hebt staan.

Neem als je kan eens een foto van het stukje grond en post hem hier op het forum. Op die manier kan je iets gerichter antwoord krijgen.

Overigens is het gek dat je sieruien niet meer bovengekomen zijn; welke soort had je staan en/of is je grond misschien te nat in de winter?

Verder is het ook een beetje eigenaardig dat je eerst je bodembedekkers gezet hebt; het is interessanter om te beginnen met een aantal 'structuurplanten'. Zelf heb ik eerst mijn hagen aangeplant, daarna mijn rozen en overige struiken en pas daarna ben ik begonnen met "op te vullen" met vaste planten en bodembedekkende planten.

Maar zoals gezegd; een foto zou interessant zijn.

Groeten,

Pol
dinsdag 5 mei 2015 - 12:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon