menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

De juiste klimplant

Ga naar meest recente reactie

Joffry

Joffry

Beste forumleden,

Ik ben opzoek naar een klimplant. Ik heb een tuintje dat langs beide zijden afgesloten is met betonplaten. De kant die uitgeeft op het noorden werdt aangeplant met klimhortensias en deze staan prachtig. De kant die uitgeeft op het zuiden werd aangeplant met winterjasmijn, blauwe regen en clematis the president.

De clematissen deon het echter niet goed en ik wil ze vervangen door een wintergroene klimmer want die blote betonplaten in de winter zijn verschrikkelijk.

Ik dacht aan toscaanse jasmijn of sterjasmijn maar die schijnen niet zo winterhard te zijn en 'rommelig te groeien'. Als ik ze op foto zie vind ik dat ze er toch goed uitzien. En de tuin is volledig omsloten door muren. Zou de winterhardheid dan nog een probleem zijn?

Ik heb ook gedacht aan passiflora caerulea maar deze zouden niet zo'n lang leven hebben in ons klimaat en overwoekeren.

De bedoeling is dat de klimplanten mooi door elkaar groeien maar elkaar niet verdringen.

Hebben jullie een beter idee?
vrijdag 9 augustus 2013 - 16:54
miriam

Miriam

ja de clematis montana beslist een aanrader

hier moeten wel foto's van mij staan hoor

muren vol ,vroege bloeier ,met een zee van bloemen

zaterdag 10 augustus 2013 - 02:52
Tuinprins

Tuinprins

Is alleen niet wintergroen en groeit nog rommeliger dan een Toscaanse jasmijn.


Gegroet, de tuinprins
zaterdag 10 augustus 2013 - 07:13
miriam

Miriam

schaarke pakken he tuinprins

nee hij woekert das juist ,je moet hem goed bijhouden.
Hier had de gebuur een boog gemaakt en
zaterdag 10 augustus 2013 - 13:54
Joffry

Joffry

Leuke plant die montana, maar hij verliest zijn bladen in de winter. Ik denk er over om toch maar voor de toscaanse jasmikn of de sterjasmijn te gaan.

Zijn er die daar goede of slechte ervaringen mee hebben?
zaterdag 10 augustus 2013 - 22:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon