menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Scheidingshaag

Ga naar meest recente reactie

filipperke

Filipperke

Hallo,

Eind vorig jaar een huisje gekocht, perceel breedte van ongeveer 10m en vanachter door uitsprong +/- 12m... er staat al een groene afscheidingsdraad.... wat zijn de mogelijkheden om vrij snel prive te zitten? Ik zie wel graag een beukenhaag maar heb geen zin om aan beide kanten 60 cm van de tuin op te offeren om later te kunnen snoeien... klimop dan maar? Maar als je die ooit wil verwijderen (( valt dat serieus tegen als ik dit hier zo lees... zijn er nog andere mogelijkheden? Andere klimmers?

Groeten
Filip
woensdag 14 maart 2007 - 16:06
Esem

Esem

Dan zie ik weinig anders dan er een houten schutting te zetten en deze eventueel te laten begroeien met enkele soorten klimplanten zoals, clematis , kamperfolie en klimrozen.
Hiermee verlies je geen tuin en het uitzicht wordt er alleen maar fraaier door.
Gr Esem,
vrijdag 16 maart 2007 - 01:19
Flupke

Flupke

Het is niet de bedoeling van te zagen, maar vooraleer je je afsluiting laat begroeien, denk ik dat je best eens met de buren overlegt, want dan ga je in feite een haag op de perceelsgrens creëren. Bij aanplant van een haag op je eigen perceel, moet je in principe een minimumafstand van 0.5 meter tot de perceelsgrens in acht nemen. Ook voor het plaatsen van een houten schutting (= ondoorzichtige afsluiting) dien je in sommige gemeenten met bepaalde voorschriften rekening te houden. Best eerst eens navragen
vrijdag 16 maart 2007 - 12:51
filipperke

Filipperke

Het is niet de bedoeling van te zagen, maar vooraleer je je afsluiting laat begroeien, denk ik dat je best eens met de buren overlegt, want dan ga je in feite een haag op de perceelsgrens creëren. Bij aanplant van een haag op je eigen perceel, moet je in principe een minimumafstand van 0.5 meter tot de perceelsgrens in acht nemen. Ook voor het plaatsen van een houten schutting (= ondoorzichtige afsluiting) dien je in sommige gemeenten met bepaalde voorschriften rekening te houden. Best eerst eens navragen


Tis geen gezaag tis goeie raad, gisteren met de buurvrouw gesproken en gevraagd wat haar plannen waren... "we gaan klimop planten"... enfin heb geen zin om ruzie te maken en haar te wijzen op 0,5 m afstand van de perceelgrens... stel dat ik aan mijne kant bv kamperfoelie wil planten zou dat dan gedijen als er klimop aan de andere kant staat?

Grtz
vrijdag 16 maart 2007 - 13:55
Esem

Esem

Natuurlijk filipperke,
en als er teveel van de klimop aan jou kant komt kan je deze nog altijd bijsnoeien zodat er geen kans bestaat dat de klimop je kamperfolie gaat overwoekeren.
Of het nu kamerfolie is of clematis, dat moet kunnen.
Gr Esem,
vrijdag 16 maart 2007 - 18:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon