menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Glyfosaat

lam

Lam

Ik ben echt wel bij divers onderzoeken betrokken geweest, resultaten waren schokkend, voor de partculier. dus nooit gepubliseerd.Alterra behoorde ook tot die groep.
Gamoxone werd ook verboden, maar het gebruik mocht in het verleden nog 6 jaar door gaan.
Ik het laatset vakbland ( tuin en landschap) was men het spoor bijster.
Men kon niets zeggen , mijn inschatting is dat het nog we 2 jaar mogen het gebruik, de industrie heeft nog geen vervanging voor de glyfosaat.
vrijdag 30 september 2011 - 21:24
Tuinman65

Tuinman65

In het voorlaatste blad dacht men dat het maar enkele weken zou duren voor de goedkeuring door het ministerie.
Nu beweert hetzelfde blad dat alles onduidelijk is. Heb het vandaag ook in de nieuwsbrief gelezen.
Ik vraag me dan wel af waarom Ecomama (de onder een ander topic aangehaalde site) het in zijn hoofd haalt om die onzin te schrijven.
Gramoxone is enkele jaren vervangen door Basta. Zonder dat er vervanger is werd het nu ook verboden voor gebruik voor niet-commerciele doeleinden. Hoveniers mogen het niet meer spuiten bij hun klanten.
vrijdag 30 september 2011 - 21:43
Gehenna

Gehenna

Steken ze er nogmaals een stokje voor zodat de correcte cijfers ongekend blijven?
(correcte cijfers = niet enkel de sterfgevallen bij proefdieren maar ook alle andere aantastingen die een mens zou tegenhouden zulke producten te gebruiken)

Kassa kassa. Zolang ze dollartekens op hun netvlies plakken hebben verdwijnt alles in 'onduidelijkheden
vrijdag 30 september 2011 - 22:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon