menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuin aanleggen

Ga naar meest recente reactie

knuffeltje

Knuffeltje

Wij hadden graag onze tuin volgend jaar eens anders aangelegd.
Ik zou het liefst veel planten willen zetten die ik dan naderhand kan gebruiken om te gebruiken in bloemstukjes.
Daar ik bij kvlv bloemschikken volg moet ik steeds overal op zoek gaan naar materiaal en meestal moet ik dan veel kopen en dat vind ik wat duur. Vooral in deze tijd kunnen we het geld wel voor andere dingen gebruiken. En daarom dacht ik, als er nu vaste planten in de tuin staan die gebruikt kunnen worden dan heb ik steeds wat bij de hand als ik iets wil maken.
Ik heb al eens tussen de rubriek vaste planten gekeken, maar er staat zoveel op dat ik niet meer weet .
Alle tips zijn welkom.

Groetjes Knuffeltje
zaterdag 22 november 2008 - 17:50
Ntone

Ntone

Een goeie aanrader is bvb de zaadcatalogus van het Vlaamse Zaadhuis, daar staat bij of het eenjarigen of vaste planten zijn, EN of ze goed zijn als snijbloem.

Andere mogelijkheid is bvb een catalogus van vaste planten (plantenencyclopedie bvb). Meestal staat daar ook wel bij of ze geschikt zijn als snijbloem.

Dingen waar ik zo direct aan denk (en dat we op onze bloemisterij hebben) zijn Sedum, Vuurpijl, Lupinen, Bergenia, Nerine, Meiklokje, Prunus.
Eventueel Hosta voor het blad, klimop voor ranken, etc
zondag 23 november 2008 - 15:05
knuffeltje

Knuffeltje

Hallo,

Bedankt, ik ga eens kijken of ik een plantenencylopedie vind en daar in eens verdiepen.
Ik vind het alleen moeilijk om te weten wat omdat ik dikwijls zoveel namen hoor bij het bloemschikken.
Maar ik zal er eens naar op zoek gaan.
Bedankt.
Knuffeltje
zondag 23 november 2008 - 22:27
Eniavaswen

Eniavaswen

Hoi Knuffeltje

Op de website van vastenplantenkweker Jan Spruyt kan je ook veel interessante planten vinden. En dan weet je ook meteen waar je ze kan krijgen.

http://www.vasteplant.be/catalog/index.cfm?fuseaction=zoeker
dinsdag 9 december 2008 - 15:33
knuffeltje

Knuffeltje

Hoi Knuffeltje

Op de website van vastenplantenkweker Jan Spruyt kan je ook veel interessante planten vinden. En dan weet je ook meteen waar je ze kan krijgen.

http://www.vasteplant.be/catalog/index.cfm?fuseaction=zoeker

Bedankt, ik ga er onmiddellijk eens op die site kijken. Heb voor de rest nog geen tijd gehad om een encyclopedi te zoeken. Maar ik ga er zeker werk van maken.
Bedankt, knuffeltje
dinsdag 9 december 2008 - 19:56
vanparystje

Vanparystje

www.vaste plant.be dat is inderdaad handige site, nuja veel vaste planten zijn handig voor bloemschikken hoor.
dinsdag 10 februari 2009 - 15:28
tuinenfre

Tuinenfre

Vaste planten zijn zeker geliefd in de tuin,
Je moet op voorhand wel weten dat er aan vaste planten / snijgroen behoorlijk meerw erk is qua verzorgen en opkuis, onder schat het niet !!
zondag 22 februari 2009 - 08:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon