menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gras afrijden

Ga naar meest recente reactie

tgrassprietje

Tgrassprietje

waneer is het best als ik het gras afdoe ?
dinsdag 11 september 2007 - 21:34
corrielat

Corrielat

Wat bedoel je met afrijden? is het pas gezaaid?
Wat bedoel je met gras afdoe?
dinsdag 11 september 2007 - 21:47
tgrassprietje

Tgrassprietje

niet gezaaid maar volgroeid..... is het beter voor of na de regen ? of iets anders ?
dinsdag 11 september 2007 - 21:49
rialle

Rialle

Morgenmiddag een uurtje of 3?

Nee hoor, grapje tgrassprietje!
Allereerst welkom op dit fijne forum!

Hoe bedoel je precies wanneer je het gras moet afdoen?

Groetjes Rialle
dinsdag 11 september 2007 - 21:50
corrielat

Corrielat

Zoals je ziet zitten er hier op het forum een stel ................
Maar bovenal

[afbeelding verwijderd niet-https]

je krijgt zeker nog een antwoord van een van onze experts
dinsdag 11 september 2007 - 21:55
Plantadvies

Plantadvies

Ik denk maaien voor of na de regen. Voor de regen, want daarna sla je het gras kapot met de maaier.
dinsdag 11 september 2007 - 22:35
choco

Choco

Gras maaien, doe je als het gras droog is, dus als de ochtenddauw verdwenen is.
Als het geregend heeft, zou ik niet direkt maaien, je duwt het gras inderdaad niet alleen plat, maar je grasmaaier is ook aan een serieuze schoonmaakbeurt toe.
Dus maai alleen als het droog is.

Groetjes
dinsdag 11 september 2007 - 22:55
tgrassprietje

Tgrassprietje

ahn ja ok
woensdag 12 september 2007 - 15:22
tgrassprietje

Tgrassprietje

Welk grasmachine is het best een zit of een gewoon??
woensdag 12 september 2007 - 15:37
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

da hangt ervan af hoe groot je tuin en je capitaal is
woensdag 12 september 2007 - 16:25
tgrassprietje

Tgrassprietje

GEW MIDDELGROOT NIET TE GROOT NIET ZO BREED MAAR WEL LANG
woensdag 12 september 2007 - 21:05
choco

Choco

Kan je dit vertalen in meters, zijn er bomen of perkjes in je gazon enz...., zo kunnen we je beter helpen bij je keuze.
woensdag 12 september 2007 - 22:03
corrielat

Corrielat

evt, banksaldo en pincode vermelden
woensdag 12 september 2007 - 22:29
tgrassprietje

Tgrassprietje

schattend! lengte van gans de tuin 40 a 50 m en breette stuk of 10 a 15 m
donderdag 13 september 2007 - 19:42
choco

Choco

Nu kunnen we verder, Ik zou hier geen zitmaaier voor kopen (zonde van het geld), een gewone grasmaaier zal hiervoor wel voldoen, kies een maaier van mininum 47 of zelfs 53 cm breed (hoe breder hoe vlugger gedaan), daarna kun je kiezen voor opvang of mulching of een combinatie van de twee.
donderdag 13 september 2007 - 20:54
erik1

Erik1

ik zou zeker geen zitmaaier kopen omdat je met een zitmaaier toch als je mooi wild maaien, je de eerst drie rijen met een gewone maaier moet doen omdat je anders je hoeken niet mooi krijgt, je kunt altijd een zelf trekkent machine kopen dan hoef je niet te duwen, !!!! LET WEL OP BIJ MULCHING DA JE ALS JE GRAS GOED GROEIT JE MIN 3 KEER PER WEEK MOET MAAIEN? ANDERS VERSTIK STILAAN HET GRAS
vrijdag 14 september 2007 - 21:23
tgrassprietje

Tgrassprietje

en hoeveel kost eigenlijk een zelf trekkent machine ?
100 euro euh..........? of hetzelfde als een gewone grasmachine
zaterdag 15 september 2007 - 10:54
choco

Choco

Een zelftrekkende grasmaaier kost iets meer dan een duwer, maar hoeveel je eraan geeft hangt af van welke soort je kiest, je hebt stalen, abs ( soort plastiek ), of aluminium chassis. Hiervan is de aluminium chassis het stevigst en het onderhoudsvriendelijkst. Daarnaast heb je er met motorrem ( bij het leegmaken van de bak of zak leg je de motor stil en moet je hem terug elke keer in gang trekken ), of met mesrem ( hier moet je juist het mes terug in gang zetten ), je hebt er met riemaandrijvving of met cardanaandrijving, met 1 of meerdere versnellingen.
Het is onmogelijk om hier een prijs aan vast te hangen, hierbij moet je zelf beslissen hoeveel geld je wilt besteden.Stap misschien eerst een winkel binnen en laat je eerst goed informeren.
zaterdag 15 september 2007 - 15:11
rombaft

Rombaft

voor een grasmachiene, zelftrekker, met deftige motor, ene waarvan het mes met koppeling is betaal je al snel een 750-1000 euro volgens mij.

zelf heb ik me overlaatst een grasmachiene kunnen op de kop tikken vanop kapaza, 350 euro betaald voor een 2 jaar ouden KAAZ, zelftrekker, honda 5.5 PK, alu chassis, stalen rol achteraan, 53cm maaibreedte, nieuwprijs zo maar liefst 1500 euro maar je voelt de kwaliteit, ook in gang trekken is met de pink geen probleem.
zaterdag 15 september 2007 - 17:38
tgrassprietje

Tgrassprietje

Ok,merci nog één vraagje ??? Weet iemand veel alfbeeldingen staan op het internet van gras ??
zaterdag 15 september 2007 - 20:33
cetinel

Cetinel

gewoon gras intikken bij google en op afbeeldingen klikken,fotos genoeg!
maandag 17 september 2007 - 10:46
Gespeel

Gespeel

Wanneer rijden jullie voor het laatst jullie gras af? Als ik het deze middag af rijd, zou het wel eens de laatste keer kunnen zijn zeker? Het probleem is dat er op bepaalde plaatsen wel nog heel wat bladeren moeten afvallen die op het gazon belanden. Mag je je grasmaaier eigenlijk als bladverzamelaar op het gras gebruiken of is begin november over je gras rijden niet echt aan te raden? Het zou wel gemakkelijker zijn dan een hark...
zaterdag 6 oktober 2007 - 10:47
deHaan

DeHaan

Gewoon met de machine doen, wel wat hoger zetten
zaterdag 6 oktober 2007 - 20:04
rombaft

Rombaft

volgens mij door de zachte temperaturen zal het nu nog niet de laatste keer zijn dat het gras afgereden wordt.
maandag 8 oktober 2007 - 08:52
keramiekske

Keramiekske

Zolang het niet vriest, kan je je gras afrijden, dus zolang het groeit. Ik heb een traktor want het is wel een grote oppervlakte, ik rij eerst met de kleine grasmaaier zonder opvangbak de omtrek en het gras laat ik de richting gras uitwerpen, daarna met de zitmaaier, maar drie baantjes moet ik niet rijden hoor. Het is wel supergemakkelijk, maar niet goedkoop, ook niet in benzine en onderhoud.
dinsdag 16 oktober 2007 - 22:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon