menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onder het motto..

Ga naar meest recente reactie

molleke32

Molleke32

Voila, onder het motto kerstboom buiten kamerplant binnen
[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 11 januari 2015 - 13:53
erice

Erice

Heel gezellig
zondag 11 januari 2015 - 13:56
Jeannette1

Jeannette1

Leuk Vicky, dat is nu eens een gezellig hoekje!

Geniet er maar van zolang het kan.

Lieve groetjes,

Ger en Jeannette
zondag 11 januari 2015 - 14:09
Roeli

Roeli

Leuke hoek, zo, Vicky.

Leuke slogan van de tuincentra etc. hè !
Kerstboom er uit, grote plant er in.
Maar waar laat een mens al die grote planten.

Als mijn kerstboom komt te staan, gaat mijn grote plant even naar de logeerkamer.
Dan is het .......
Kerstboom er uit, grote plant terug.

Rekenen ze er nu op dat je elk jaar die grote plant dood laat gaan en dus een nieuwe moet kopen ?
Daar zijn ze toch echt te duur voor.

Dus....waar laat je ieder jaar je oude grote planten ???????


gr. Roeli
zondag 11 januari 2015 - 14:39
RdB

RdB

Die tuincentra gaan er zeker niet vanuit dat je een vol jaar 'doet' met een plant. Graag elke twee maanden alle planten vervangen, dan pas zijn ze tevreden: we lijken compleet dolgedraaid.

Jij en ik blijven over, en we zoeken ons in oktober (als de planten naar binnen moeten) en opnieuw in december (als er ruimte moet komen voor de kerstprullaria) wezenloos naar plekjes om alles weer te plaatsen terwijl sommige bezoekers gewoon stellen: gooi die oude prul toch weg, je koopt toch in het voorjaar gewoon weer nieuw?

Ruud
zondag 11 januari 2015 - 16:34
Roeli

Roeli

Je hebt gelijk, Ruud.
Maar we zijn toch vast niet de enigen.
Ik kan me tenminste niet voorstellen dat je zo makkelijk afstand doet van je planten.
En daarbij, het geld groeit tegenwoordig niet meer op de rug.

gr. Roeli
zondag 11 januari 2015 - 16:53
erice

Erice

En zo gaat het niet alleen met planten..... kleding....schoenen.... meubels......als je je maar gek laat maken door alle reclame.....




Maar mijn planten gaan in December ook naar een andere kamer en nu zijn ze weer heerlijk terug op hun oude plaatsjes.....gezond en wel.....
zondag 11 januari 2015 - 17:18
molleke32

Molleke32

Euhm toch even vermelden dat ik nog geen grote kamerplant had en dus ook geen heb weggegooid . Als volgend jaar de kerstboom er terug is kan deze perfect naar de veranda tot hij weer in de living kan. Ik ben zeker niemand die planten weg smijt
zondag 11 januari 2015 - 18:05
zuurtje

Zuurtje

.... en dan de jaloerse blikken als ik mijn meerjarige planten weer buitenzet in het voorjaar. Worden weer groter met weer meer bloemen, tja je moet er wel iets voor over hebben.
Maar het is ook zo dat je er de ruimte voor "moet ' hebben.
Maar 1 of 2 planten "bewaren is toch ook al leuk"?.
zondag 11 januari 2015 - 18:07
erice

Erice

Ik weet wel zeker dat het geen "aanval" op jou was, Molleke... Maar zeer zeker zijn er mensen die wel heel erg gemakkelijk denken over nieuwe planten.....

Mensen die vaak niet goed ervoor zorgen en ja.... dan is het heel "makkelijk": om ff nieuwe frisse te halen....maar het is zoveel leuker om te proberen om ze een hoeveelheid jaren te behouden.....
zondag 11 januari 2015 - 18:21
Roeli

Roeli

Lieve Vicky
Het was beslist geen aanval op jou.
Ik haakte in op het gezegde van de tuiccentra etc........Kerstboom er uit, grote plant er in.
Dat zeggen ze ieder jaar weer en ik vraag me ieder jaar weer af, ...wat doen de mensen dan met de plant ( stoel, tafel, kast,) die er voor de kerstboom stond.?
Niemand heeft toch zo'n grote open plek in de kamer. ?

En Vicky, de plant is heel mooi. De pot ook, trouwens.

gr. Roeli
zondag 11 januari 2015 - 19:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon