menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Internet

Ga naar meest recente reactie

minouke

Minouke

Al een week dat hier het internet regelmatig uitvalt.
Soms de hele dag, ik word daar echt ambetant van.
Wij hebben al 4 keer gebeld maar ja altijd maar beloven dat het in orde zal komen maar het kan wel nog 1 week duren
Veranderen van maatschappij zou een optie zijn maar na de 3de denk ik dat ze allemaal eender zijn.
Nu zitten we bij Mobistar pfffff en dan voor dat je er geraakt bent met ... druk nu op 1, druk nu op 2........ZOT word ik daarvan.

gr
Chantal
vrijdag 11 juli 2014 - 11:14
minouke

Minouke

mijn ventje is me zo een stick (mobiel internet) gaan halen voor als ze weer uitvallen
vrijdag 11 juli 2014 - 15:31
pplakke

Pplakke

ik ken dat wij zijn al heel lang bij telenet. en durft hier soms heel traag zijn zelfs wegvallen. om de maand trek ik de modem een tijd uit. en dan gaat het na een week weer snel tot er weer een maand verstreken is.ik werk met powerline dus niet draadloos. nu vanaf begin dit jaar had ik een nieuwe tv. want had al vanaf uitkomst ps3 een ful hd 101 cm. maar wou geen digibox snap niet voor wat dat nodig is.op de nieuwe tv,s kan je rechtstreeks op een hd opnemenen. wou digitale met zo een kaartje .kocht toen een Panasonic TX-P42ST60E online nieuw model. in frankrijk 700 euro hier toen 900 vandaar online.nu kom ik thuis steek dat kaartje er in werkt dat niet op dat model.
nochtans een nieuw tv dus dan toch maar een digibox moeten nemen.
nu heb ik dus van toen whoppa want ging zogezegd niet met die oude modem.
ging uiteraard wel want die modem is pas een paar weken na de digibox gekomen.
whoppa zou norm 160 mbps snel zijn. mijn vorig abo was denk ik meer dan 100 mbps trager .maar ik merk dus en verschil enkel heb ik nu een modem met wifi .
dat uitstaat wegens dat ik enkel via powerline werk.wat ik nog het stomste vind ik heb zonder digibox een en canvas in hd + nog wat vreemde posten.waarom de rest dan enkel via digibox moet werken is me een raadsel.men tv heeft op die posten zelfs een tv gids.mocht hier ooit een bedrijf opstaan dat met glasvezel werkt .en dus sneller is dan duur traag telenet ben er meteen klant.
zaterdag 12 juli 2014 - 12:08
sirius

Sirius

Er wordt er hier nogal een potje van gemaakt. Internet verkeer heeft totaal niets te zien met uw TV signaal, tenzij ge bij zo een brakke provider zit als Telenet.
Belgacom? Simpele modem (2x Internet 2x TV) en een simpele decoder voor iedere TV in huis en basta werkt al jaaaren zonder haperen 4 TV streams in SD. en zoveel PC's als ge u maar kunt indenken. Technische dienst is top. Nog nooit serieuze problemen gehad die ik niet kon argumenteren. Ik hoef sowieso geen 150 Mbps als die om de haverklap uitvalt. Ik ben content met mijn rotsvaste 38Mbps.
zaterdag 12 juli 2014 - 15:57
jdcoster

Jdcoster

Ik heb soms heimwee naar de tijd dat we konden brieven schrijven, in een omslag stoppen en er een postzegel van drie frank op kleven.
Binnen de drie dagen werden die dan bezorgd door de postbode die, wanneer je hem opwachtte, beter dan' feisboek' al de nieuwtjes wist van het dorp.
Twintig jaar geleden hadden we er nog niet het minste vermoeden van dat er ooit iemand er ooit zou van uit gaan dat andere mensen zouden weten wat 'TV streams in SD' zijn.
Soms moet je nu al in het bezit zijn van een draagbare telefoon om het parkeergeld van de auto te betalen ... . Waar gaat dat naartoe en wat is de wereld toch ingewikkeld geworden.
Wat ze wel wisten was de afstand in de rij en tussen de rijen, van de plantaardappelen, de drachttijd van het konijn of het verschil tussen gerst en tarwe.
Zou er daar al een app voor bestaan?
zondag 13 juli 2014 - 01:07
minouke

Minouke

ja, hoe deden wij dat vroeger, ik vraag het me dikwijls af.
De eerste keer dat ik de reclame voor GSM hoorde 'Altijd bereikbaar' vroeg ik me toen al af.... Wie wilt nu altijd bereikbaar zijn ????
Ik kocht toen wel veel meer boeken en magazines, ging wel veel meer wandelen.
zondag 13 juli 2014 - 08:54
sirius

Sirius

ik heb enkel een GSM voor noodgevallen. Als ik per JAAR voor 45€ aan belkrediet verbruik dan heb ik de gek uitgehangen, 30€ zal er meer op lijken. Wat enkel demonstreert dat mobiel bellen afgrijselijk duur is en toch loopt iedereen constant met zo'n ding aan het oor gekleefd. Providers worden al slapend, stinkend rijk !
en ik ben nooit "altijd bereikbaar", 'k zou niet weten waarom ! als het belangrijk is, bel dan terug, anders was het sowieso al de moeite niet !
zondag 13 juli 2014 - 12:02
minouke

Minouke

ik moet vaak horen ... zeg gij neemt nooit op ik heb hem dus nooit bij.
zondag 13 juli 2014 - 12:11
Roeli

Roeli

Ik heb maar een heel gewoon dingetje.
Volgens mij kan ik er alleen maar mee bellen en gebeld worden ( als hij aan staat, en dat is dus nooit )
Als ik pech krijg met de auto kan ik de wegenwacht bellen. Daar is hij voor.
Gelukkig nog maar 1x nodig geweest.
Een andere keer dat ik hem nodig had, had ik mij buiten gesloten. En mijn tas, met mobiel, lag natuurlijk in de auto. Gelukkig heeft bijna iedereen zo'n ding, dus toen werd er voor me gebeld. Kwam het ook voor elkaar.
Echt onmisbaar is zo'n apparaat dus niet.

gr. Roeli
zondag 13 juli 2014 - 19:30
minouke

Minouke

Welja Roeli, hier juist hetzelfde.
Ik probeer hem wel bij te hebben als ik met de wagen op schok ben, je weet maar nooit.
zondag 13 juli 2014 - 20:35
Paronoto

Paronoto

Ja GSM's ....het is een verslaving...Onlangs nam ik de bus naar Brussel en in die bus zat ongeveer de helft van de pasagiers met een GSM bezig....als je dan hoort waarover hun conversatie gaat....Kinderen worden al gewoon gemaakt aan al die dingen vanaf 't moment dat ze amper kunnen spreken....

Idem dito met een soort van "autoverslaving"....veel van mijn buren nemen hun auto om naar de Spar te rijden...een afstand van welgeteld 670m....soms om een pakje sigaretten o.i.d.
zondag 13 juli 2014 - 20:36
kerstkind

Kerstkind

Of samen gezellig in een restaurant om je overbuurvrouw/man
een berichtje te sturen
Communiceren met elkaar lukt niet meer....
maandag 14 juli 2014 - 19:01
sirius

Sirius

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 14 juli 2014 - 19:09
minouke

Minouke

da's een goei
maandag 14 juli 2014 - 20:30
Vekecel

Vekecel

Als ik de snelheden zo lees wordt ik gewoon jaloers!!
Wij moeten het stellen met 5mph hahahha
maandag 14 juli 2014 - 21:55
summerspookje

Summerspookje

eigenlijk word er toch veel gezegt over internet of tv , twee verschillende zaken ,niks met elkaar te maken , als het internet soms uitvalt valt ,zijn er dikwijkwijls atmosferische storingen , ook kan het als er op dat moment veel beweging is op het internet, probeer op zondag morgen maar eens , dan hebt ge veel kans dat uw pcke hangt of ellendig lang onderweg is , er zijn veel faktoren voor dat probleem,ook de sterkte van uw internet,welk soort abonnement ge hebt enz enz

maar aub maak de provider niet uit , ik lees hier blaam over telenet , ik heb alles van a tot z van telenet , en heb nog nooit zoveel raad gekregen oplossingen voor fouten die IKZELF veroorzaakt heb, hulp bij instaleren waar ik geen kop of staart aan kreeg , en altijd zijn die even vriendelijk, geduldig , en kost het me geen cent ,ge kunt daar altijd terecht , of per tell, of ter plaatse in hun winkel ,vroeger was ik bij belgacom, ik had daar niet wat ik nu heb ,maar ik maak die niet slecht,waarom zou ik,ik ben nu beter af , dus
maak niemand slecht , is toch niet nodig , is het voor u niet goed voor een ander wel

groetjes

summer
zondag 10 augustus 2014 - 12:21
sylvain

Sylvain

Eerst en vooral Paul veel sterkte met je vrouwtje.
Ja en de techniek blijf niet stil staan , hij gaat sneller als we kunnen denken.
over 16 jaar sprak er niemand van een een gsm bij uitzonderingen ,en de pc,s waren alleen om te werken.
Nu is het internet zo uit gebreid dat je er niet meer kan mee mee stappen dat is de zo gezegd de vooruit gang.
maandag 11 augustus 2014 - 08:46
Wannus

Wannus

Een GSM heeft voor - en nadelen .
Het gebeurd soms dat ik 3 oproepen krijg in een paar minuten ,
dat ik dan soms denk , ik ga mijn GSM algauw tegen de muur kletsen .
Maar ik moet hem maar niet meenemen . Vroeger was ik gans de dag
met rust gelaten , maar iedereen heeft dat nu . Maar anderzijds heeft
het zijn voordelen ook , als je ergens in nood bent of panne met de wagen
kun je iemand opbellen . Maar voor mij brengt de GSM wel een beetje
stress bij .

Paranoto
Ook van mij sterkte toegewenst .
Wij hebben makkelijk praten , maar je moet het een beetje
positief bekijken . Ik hoop het beste voor juli
maandag 11 augustus 2014 - 11:18
sirius

Sirius

Helaas wordt er idd heeel veel gezegd over de technische kanten van Internet en helaas meestal door diegenen die er echt de ballen verstand van hebben !
Helaas moet ik ieder keer weer vaststellen dat de mensen zelden de nodige beschermingsmaatregelen nemen om zich tegen internet aanvallen te beschermen en dan gaat hun PC zogezegd "om zeep". nochtans hoeft het je geen cent te kosten, 't Is voldoende om zelf wat op te passen .. en natuurlijk nooit zomaar "ok" klikken op alles wat voorbij vliegt !!
zondag 17 augustus 2014 - 19:10
satomi

Satomi

Wat verschrikkelijk Myriam, zo'n onschuldig beestje zo mishandelen.
Dat zijn geen mensen als ze dieren zó durven te behandelen. Arme Molly
Wij leven hier met jullie mee!! Hopelijk kan ze straks weer een beetje zien.
maandag 1 september 2014 - 15:47
sirius

Sirius

Oei .. ik dacht dat deze draad over INTERNET ging, zo lees ik toch in de titel ...
maandag 1 september 2014 - 18:08
myriam56

Myriam56

Goeie avond Serius,t'ja ik zal het weghalen, ik wil U niet van uwen apropos brengen hoor !
maandag 1 september 2014 - 19:06
kerstkind

Kerstkind

@Sirius,

Soms wijken we inderdaad van het thema af, dat kan gebeuren
Maar Myriam zit zo vol met allerhande verhalen, dat ze dit beslist niet
met opzet heeft gedaan.
Misschien de volgende keer een nieuwe topic starten Myriam
Het zij jou vergeven

groetjes José
maandag 1 september 2014 - 19:06
myriam56

Myriam56

Dag kerstkind!!... bedankt voor de lieve woorden... wij hebben het razend druk.. en veel miserie gehad, ik dacht echt dat de gewone babbel wel eventjes anders ook kon, ( terwijl ons internet ook nog eens voor een keertje werkt!,voor hetzelfde geld zitten wij ook zonder )Maar ik zal het weghalen.... Zo tot nog eens een keertje... groetjes aan iedereen !!
maandag 1 september 2014 - 19:09
sirius

Sirius

Ik zoek de topics die ik wil lezen uit op basis van hun onderwerp. Als de vlag de lading niet meer dekt, sja, dan wordt het wel zoals destijds in Babylon he!
maandag 1 september 2014 - 20:51
Paronoto

Paronoto

"Oei .. ik dacht dat deze draad over INTERNET ging, zo lees ik toch in de titel ...

Ja dat had het moeten zijn maar....'t is mjn schuld...ik ben als eerste van het onderwerp afgeweken...mea culpa X zoveel..'k zal wat beter opletten in de klas menheer...of ik veeg al het "overbodige" eruit.....wa peisdervan ....? Is zo gebeurd ......
maandag 1 september 2014 - 21:01
sirius

Sirius

Laat maar staan ! anders wordt het helemaal onleesbaar !
maandag 1 september 2014 - 21:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon